12.00 uur, nee. 14.00 uur, nee. 16.00 uur, dan toch. 23 juni 2019

24 juni 2019 - Kufstein, Oostenrijk

Oostenrijk, Schönboden - Oostenrijk, Kufstein, 180 km

Totaal gereden: 180 km. Heerlijk zomers weer, 22 graadjes.

Es geht los! Na veel discussie met elkaar over de route naar Letland, om ons op 19 juli aan te sluiten bij onze reis groep, heeft een poging tot inbraak een doorbraak hierin gebracht. Het raampje van de WC is ergens tussen Breda en Schönboden, in de afgelopen weken vakkundig open gebroken en dus vernield. Gek genoeg het kleinste raampje van de camper. Also hebben twee Polizei beambten, hiervoor van Kötschach naar Schönboden gereden, vastgesteld. Van hen een mooi document met het beschreven delict gekregen. Gelukkig niets gejat. Nou ja, ware iets gestolen, dan was het verzekering zonder eigen risico, nu met 400 euries eigen risico, eerst zelf dokken. Men noemt het nu vandalisme, in verzekerings jargon. Één keer raden hoeveel dat raampje kost! Bij onze bekende firma Falle, die van die lekke camper, was weinig tot geen medewerking dit snel te regelen. Bij Vossenhoek in Rucphen dus in één week wel geregeld. Dat betekent dat we via NL naar Letland rijden. Kunnen we toch nog even Lodi gedag zeggen. Vrijdag waren de Kandolfjes ter afscheid bij ons. Rond 16 uur, na vele kussen en omhelzingen van ons zeer bekende en geliefde campinggasten, aan het avontuur van dit jaar begonnen. Het ritje ging prima, behalve dan dat het opviel dat er hard, wild en gevaarlijk rondom ons heen werd gereden. Tot twee keer toe een echt gevaarlijke inhaal manoeuvre kunnen ontwijken. Dat belooft wat voor de komende maanden. We staan vannacht in Kufstein op een camperplaats bij het centrum. An doet nog een verwoede poging de camper ordelijk in te ruimen, ik maak de ingevroren lasagne warm in een pannetje, wat een half heet en half ijskoude brei oplevert. Heerlijk!

1. Joke en Frank:
    24 juni 2019
    Wij wensen jullie een heel goeie reis en in gedachten reizen we met jullie mee hoor!
  2. Annelies:
    24 juni 2019
    toeter even as je langsrijdt..... dan kunnen we even zwaaien ;)
  3. Jouri:
    24 juni 2019
    Wir wünschen euch eine tolle, erlebnisreiche und vor allem eine gesunde Reise durch viele Staaten!
    Mit den besten Wünschen von eurem Sohn jouri, Schwiegertochter Kerstin und euren Enkeln Kristina, Karsten und Kaj😘
  4. Lisanne:
    Goede reis!
  5. Eite Boonstra:
    24 juni 2019
    Hele Fijne reis en geniet ervan. Wij genieten in ieder geval van jullie reis verhalen. Groetjes Angelica en Eite
  6. Jos Groenendijk Groenendijkj:
    24 juni 2019
    Gert Jan en An, behouden vaart!
  7. Johannes en Lucia:
    24 juni 2019
    Meitsje er in bjusterbaarlik barren fan. Genietsje fan jimme fekansje en wy folgje jimme . Groetnis UT Ketlik.
  8. Jeroen en Sandra:
    24 juni 2019
    Goede reis en wij gaan jullie weer volgen.
    Groet Jeroen en Sandra
  9. Jeroen en Sandra:
    24 juni 2019
    Goede reis en lekker genieten.

Gr jeroen en Sandra
  10. Loes:
    25 juni 2019
    Een geweldige reis voor de boeg. Is er geen plaatsje vrij? GOEDE REIS en ontzettend veel plezier. We gaan genieten van de verhalen.
    Hian en loes
  11. Henny Theelen Mols:
    25 juni 2019
    Een hele fijne en vooral veilige reis.
    Frans en Henny
  12. Ger Timmer:
    25 juni 2019
    Geniet van al het nieuws, een droomreis! Blijf gezond! Alle goeds toegewenst!
  13. Ulrike Schwarz:
    25 juni 2019
    We all wish you a safely and nice time for your trip.
  14. Louwra:
    25 juni 2019
    Jammer van het raampje maar ook een geluk zo zien we jullie nog even in Nederland voor dat de grote reis gaat beginnen.
    Veel plezier en we kijken uit naar jullie verhalen dat is altijd een gezellige avondsluiting.
    Henk en Louwra.
  15. Elmo:
    25 juni 2019
    He hallo hele goeie reis en heel veel geniet plezier 👍😘
  16. Hans Werlich:
    25 juni 2019
    Wij wensen jullie een mooie reis zonder verdere problemen. Doe voorzichtig!,
  17. J & J:
    26 juni 2019
    Ik lees eerst verhaal 2 en daarna 1, misschien toch een slim idee om mijn mail vaker te checken anders snap ik straks je verhaal niet.
    Geniet en kijk uit voor al die gekken om jullie heen xx
  18. Agnes:
    30 juni 2019
    Fantastisch dat jullie deze reis aan het maken zijn. Ongetwijfeld doen jullie heel veel indrukken op.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes Agnes
  19. Lipko en Joke:
    4 juli 2019
    Nog een heel gedoe gebleken dus, dat gekke raampje. Maar laat dit de enige tegenslag voor de komende maanden zijn. Een hele goede en mooie reis gewenst!
    Liefs!