Van 7 naar 25 graadjes. Maandag, 28 oktober 2019

28 oktober 2019 - Manavgat, Turkije

Turkije, Konya - Turkije, Manavgat (bij Side)  277 km

Totaal gereden: 20.998 km.  Koud en bewolkt, dan zonnig, onbewolkt, daarna onweer.

Was het vannacht niet koud, vanmorgen wordt het steeds frisser, tot 7 graadjes nog over blijven. Gezien de tijd die we hebben om woensdag bij Annemiek te arriveren, bezoeken we Konya niet verder en rijden we op aanraden van de Turkse Oostenrijker via Beysehir, waar een grote moskee, geheel uit hout gebouwd, te bewonderen is. Die vinden we dus niet. Het stadje is gezellig en we wandelen er met dikke jassen doorheen. Het is wel wennen die kou. We rijden verder richting Side, aan de Middellandse Zee. Daar waar we vroeger in 1988 op een camping stonden, waar Ivo en Jouri en stel kids in hun roeiboot kregen. Zwaar beledigd werden die er weer uit gewerkt. En het mannetje op een ezel die druiven verkocht. En we de deur van onze VW ‘s nachts open lieten omdat het zo heet was. Mooie tijd, maar nu weer naar vandaag. Het landschap is eerst heuvelachtig tussen 1000 en 1200 meter en later passeren we een paar bergruggen van 1800 meter. Het regent flink af en toe. Vlak bij de kust klaart het op, breekt de bewolking en gaat het zonnetje schijnen. We vinden onze uitgezochte stek aan zee met prachtig uitzicht. We passeren diverse grote  resorts voor de kust. Vreselijk om te zien. Toch zijn er nog de nodige gasten die aan de zwembaden liggen. Eenmaal op het strand waar we overnachten, is het 25 graadjes. Heerlijk! Snel de stoeltjes naar buiten en nog even kijken naar ouders met spelende kinderen en mensen die aan het vissen zijn. Doe je ogen dicht en het ruikt en luistert naar Domburg. We doen vanavond eens echt Hollands met aardappeltjes, broccoli en platte balletjes. Also smerig lekker. De dag wordt hier afgesloten met een flinke onweersbui en harde wind. We zetten de camper iets verder op het strand tegen een duinpartij.

1. Martin:
    28 oktober 2019
    Een beetje meer groenten mag wel hoor, vitamientjes 😝