Van de haven, naar de haven, aan de kust. Dinsdag, 5 november 2019

5 november 2019 - Çanakkale, Turkije

Turkije, Aliaga - Turkije, Canakkale. 273 km

Totaal gereden: 22.195 km. Half bewolkt, mooi nazomer weer, 23 graadjes.

Bij het opstaan zijn inderdaad de vissersboten vertrokken. Die zijn aan het werk, wij trekken verder naar het noorden. Nog steeds hebben wij nog niet één keer de verwarming aan gehad in ons huisje en het is al 5 november. Annemieke meldt ons dat het gisteren in Marmaris zoveel stortregen gaf dat het vanmorgen nat was tot aan de slaapkamer. Hebben wij mazzel tot nu toe. Onderweg hebben wij maar liefst 2x een Annie’s koffie pauze. Beide keren aan zee bij een haventje, met de lucht van aangespoeld zeewier en een lekker windje. We zien nu ook hoe dichtbij het Griekse eiland Lesbos ligt. Een beetje roeier draait er zijn hand niet voor om. Duizenden vluchtelingen wachten daar op een onzekere toekomst, vaak tevergeefs hopend op een nieuw bestaan in Europa. En wij vieren verder onze reisroute. Bij Canakkale wordt het even zoeken naar een geschikte overnachtingsplaats. Het wordt uiteindelijk toch de iOverlander stek, 1,5 km buiten het oude centrum, bij Mega Beach. Niet ideaal, maar voor een rustige nacht prima. We wandelen als het donker wordt door het oude stadscentrum met vele kleine smalle straatjes, met veel restaurantjes, winkels en bovenal veel kapperssalons. Nooit zag ik er zoveel zo dicht bij elkaar. Minstens 20 tel ik er. Nou zijn die Turkse mannen ook zeer ijdel, dus een mooie kop met haar hoort daarbij. Terug bij ons campertje staat er een op leeftijd Zweeds busje naast ons. Best bijzonder, want auto’s met buitenlands kenteken zie je niet in deze tijd in Turkije. De jongeman wil wel een praatje en vertelt dat hij uit India komt. Hij reist alleen en is ook zo’n 5 maanden onderweg en langzaam op de terugweg. Is dat misschien een idee voor de volgende keer?

1. Martin:
    5 november 2019
    Van en naar de kust heeft wat weg van Bløf, leuk liedje trouwens arkedas!