Houdoe. Zaterdag 2 en zondag 3 november 2019

3 november 2019 - Kusadasi, Turkije

Turkije, Marmaris - Turkije, Kusadasi. 232 km

Totaal gereden:  21.758 km. Mooi nazomer weer, 20 graadjes.

Ook vandaag niet te vroeg opstaan na al dat late eten en drinken. Dat zijn we dus niet gewend, zo laat eten. Het waren gezellige dagen met Miek en Emrah, maar we moeten weer verder, langzaam richting Reisach. Eerst richten we ons op Paulus zijn Efese, wat we na morgen passeren. Om een uur of 11, na de koffie bij Annemieke starten te motoren en rijden we noordwaarts langs de kust van de Egeïsche Zee. Onderweg vallen de windenergie molens en velden met zonnecollectoren op. Sinds noord Duitsland hebben we die nog nauwelijks gezien. Hier in Turkije zien we ze regelmatig. Op een plek met mooi uitzicht is het tijd voor Annie’s koffie en tuffen we daarna verder naar ons uitgezochte punt ter overnachting. Dit blijkt dus niets te zijn. Het is een mega parkeerplaats van een mega winkelcentrum, met niets geen water en niets geen stroom, zoals beloofd. Dit keer zit iOverlander er helemaal naast en zoeken we een alternatief. Dit wordt een camping in Kusadasi. Midden in de stad aan de boulevard, maar totaal rustig. Een prima plek op 50 meter van de zee, waar we in de avonduren langs de boulevard flaneren en na de weersverwachting van morgen gezien te hebben, besluiten morgen hier te blijven.

Was dat Turks ontbijt super lekker eergisteren, ook hier gaan we er voor. Net iets verfijnder dit keer, met uitzicht op zee. Het beloofd een mooie nazomer dag te worden. Goed genoeg om nog een wasje te doen na het smerig lekkere ontbijt en daarna een beetje lezen en relaxen aan de rand van het zwembad. Aan het eind van de middag is het shopping time. In een soort Bijenkorf in het klein, staat muziek aan en horen we de melodie van “O kom er eens kijken, wat ik in mijn schoentje vind”. Nou ligt Myra, waar Nicolaas in de eerste helft van de 4de eeuw bisschop was, hier niet ver vandaan, t.w. in het zuidwesten van Turkije. Dus of dat iets te maken heeft met deze muziek?  Als we later in de u.s. Polo assn winkel een shirt kopen, is het 30% voor twee en is derde gratis of 20% voor één met een broek voor 50%. Zo iets is het geloof ik. Hoe het ook zij, uiteindelijk loop ik met een half nieuwe garderobe de winkel uit. We vieren onze inkopen bij Burger King met een frietje en drinken in de tea room naast de camping het bekende glaasje thee. De prijzen zijn naar westerse maatstaven laag, doch voor de Turken is alles in korte tijd een kwart duurder geworden. 0,33 eurie is toch niet duur te noemen voor een lekker glaasje thee.