De zomer is begonnen. Maandag 24 juni 2019

26 juni 2019 - Langenselbold, Duitsland

Oostenrijk, Kufstein - Duitsland, Langenselbold.   478 km

Totaal gereden: 658 km. Zomerse dag, blauwe hemel, max 32 graadjes.

Om 7.30 uur reveil. Heerlijk geslapen. Er lopen veel school kids aan de campers voorbij naar de sportvelden, waarop wij zicht hebben. Om 8 uur wordt er al vol op gesport. Wij zien het aan en dekken ons ontbijttafeltje. Bij het ontbijt, uit ons koelkastje, aalbessen uit eigen tuin. Ja, eindelijk een keer. De afgelopen jaren was het schone zus Louwra, die altijd fijntjes kon vertellen dat ze zo lekker smaakten. Dit jaar omgekeerd! Niet te laat vertrekken we, via de Autobahn dit jaar, richting München. Via Kiefersfelden noemt men een sluipweg en dat mag niet meer, zeggen de Tirolers. Zo verlaten we dan Oostenrijk voor een aantal maanden en denken nog even aan de Sonnenwendfeier  avond twee dagen terug op de Jochalm. De langste dag zit er al weer op dit jaar, de zomer is echt begonnen. Het is druk onderweg, maar het loopt allemaal door. De temperatuur loopt gestaag naar de 32° en we drinken een bak koffie op een prachtig nieuwe Parkplatz even voorbij München. E-mails van groepsgenoten komen vandaag veel voorbij. Nog steeds hebben de meesten nog geen WA verzekering (groene kaart) voor de Stan-landen. Laten wij dat nu in Oostenrijk wel hebben kunnen regelen! In Langenselbold eerst tanken. Volgens Klaus is het ‘s avonds goedkoper dan ‘s morgens. 1,22 euries bij het tuincentrum, 1,30 euries bij Co in de straat. Ik weer terug naar het tuincentrum. Inmiddels 1,26. Toch hier maar volgooien. Het weer roept om ergens buiten een hapje te doen, also rijdt Klaus ons naar een eettentje net buiten de stad. Buitengewoon lekker gegeten daar. Terug rijdend naar Langenselbold, voorbij de Tankstelle waar ik vanmiddag was, zie ik in mijn ooghoeken dat de diesel 1,22 euries kost. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Als we maar lol hebben.