Naar Toledo, hier begon onze Marokko reis (2016)

26 april 2022 - Toledo, Spanje

Dinsdag 26 april 2022.

Naar Toledo, hier begon Marokko (2016).

Spanje, Madrid - Spanje Toledo. 121 km. Totaal: 2556 km.           Dag 14

Beetje bewolkt, veel zon, tot 24 graadjes, vanaf 18 uur regen en onweer.

We staan op een camping, also kunnen we ons sanitair gebeuren helemaal schoonmaken en gaan we lekker fris op stap. Aldus geschiede. De rit gaat de eerste 20 km over de autoweg, en dan provinciaal. Hartstikke mooi, tussen de 500 en 700 meter, vlak dan glooiend en heuvelachtig, met mooie velden olijfbomen en lekker weer. Echt méditerrané gevoel. Mag ook gezegd worden dat de infrastructuur hier in Spanje echt fantastisch is. Alle wegen zijn keurig onderhouden. Ja, beter dan vandaag de dag in Oostenrijk. De eerste stop is, natuurlijk na Annie’s koffie stop, in Chinchon. Een klein schilderachtig stadje in Castiliaanse stijl gebouwd. Je wandelt er zo doorheen. Fraai is Plaza Mayor met gaanderijen rondom. Ook hier een Kaffee latte en voor An een espresso gedronken. Bij zo’n espresso moet je wel oppassen voor hoogtevrees als je het kopje kijkt. Daarna gaat het naar Aranjuez, waar het Koninklijk zomerpaleis is met 330 ha koninklijke tuinen. Hier stoppen wordt een grote uitdaging, of het moet erg veel rijden verder zijn. Wel is er een grote supermarkt en die slaan we niet over. De prijzen van levensmiddelen zijn hier een stuk vriendelijker dan in Oostenrijk. Naar Toledo is dan nog een klein stuk rijden. De mix parking waar we overnachten, is dezelfde vanwaar we in 2016 onze zomerreis naar Marokko startten. We staan aan de rand van de parking, achteraan. Geinig dat we alle vijf vanavond achter elkaar staan. Rond een uur of vier lopen we nog even de stad in. Dat betekent eerst vijf lange roltrappen, voordat we het centrum in kunnen lopen. Het oogt nog precies als 6 jaar geleden. Terug op de parking doen we een natje bij Ernest en Fransje. We hebben nog een paar Belgische biertjes en dat is goed scoren bij Ernest. Jouri doet nog facetimen Ook leuk even een berichtje uit het Oostenrijkse te krijgen. Inmiddels is het om 18.00 uur gaan regenen, wat overgaat in een lekkere onweersbui. Gelukkig zitten we droog. Toch ff naar het dak gekeken.