We starten de motoren

29 maart 2024 - Treviso, Italië

Vrijdag 29 maart 2024.   We starten de motoren

Dag 1.  Schönboden, Oostenrijk - Treviso, Italië.    247 km

Tot 14.30 uur regen, dan komt toch de zon voorzichtig. Van 5 graadjes om 7.00 uur tot 19 graadjes vanmiddag.

De derde dag op rij regent het vanmorgen. Niet meer zo onstuimig als hiervoor, maar toch. De planning is 9.00 uur vertrekken, maar dat halen we niet. Er is hier altijd veel te doen voor de motoren echt gestart kunnen worden. Komt bij dat An de hele garderobe na kijkt, wat een paar zakken kleding voor de Caritas oplevert. De plantjes zo neerzetten dat er kans op overleven is, alles schoonmaken zodat Roerdomp en Seearend schoner zijn dan normaal, finanz business op orde, camper inruimen, koelkasten en vriezers leeg, enz. enz. Kortom, eerst om half 11 rijden we de camping af. Normaal gaat het dan naar Italië over de Plöckenpass. Helaas, die is de rest van het jaar gesloten vanwege aardverschuivingen aan Italiaanse kant. De Nassfeldpass is ook niet het beste idee vanwege sneeuwval aldaar. Mag het bij ons regenen, boven op de pass sneeuwt het zeker. Na afscheid van vrienden in Reisach gaat het naar Hermagor voor koffie en een mini Reindling. Het is immers Goede Vrijdag vandaag. Zo zagen we al bij Jenny, Lissi en dierenarts Sorchag. Allen waren aan het bakken van deze traditionele tulband. Met rozijnen, kaneel, suiker, boter en walnootvulling. Wij doen het met de Kandolf Reindling. Heerlijk lekker. Nog steeds met regen vertrekken we dan richting Italië via Arnoldstein. Een beetje een omweg, maar het is niet anders. De Autostrada willen we vermijden, dus wordt het de SS13 Bundesstraße in Italië. Om 14.30 uur is het droog en hoog tijd voor Annie‘s koffie pauze. We doen dat op een plek waar het meestal rustig is, bij een begraafplaats met een mooie parkeerplaats, lekker in de zon. We eten er nog een kleine Reindling bij. Verder rijdend valt het toch altijd op dat zo dicht bij huis de wereld er zo anders uitziet. Je hoeft die berg tegenover de camping maar over te gaan en het is echt Italiaans anders. Onze overnachtingsplaats ligt in de buurt van Venetië, in Treviso (25 km van Venetië). Een camperplaats aan de rand van de stad, naast het spoor, waar af en toe lange goederentreinen voorbij rijden. Je mag hier max 48 uur staan. Een beetje om mij heen kijkend geeft mij toch de indruk dat sommige campers hier minstens 2 jaar geparkeerd staan. Also een ruim begrip van 48 uur. Een wandelingetje door het centrum doet goed aan het gestel en de opgewarmde lasagne daarna, net ontdooit uit de vriezer, smaakt smerig lekker. Nu maar hopen de het treinverkeer ons vannacht laat slapen. Mijn camperlogboek geeft aan dat het de 635ste nacht in onze Knaus wordt.

1. Evelyne Timmer:
    29 maart 2024
    Hè weer op pad? En richting Griekenland? Prachtige land. We vertrekken ook richting Griekenland rond 20 april, we begeleiden de reis Peloponnesos Kreta tot eind juni. Wie weet komen we ergens elkaar tegen… fijne reis en uiteraard ik volg jullie!
  2. Johannes en Lucia:
    29 maart 2024
    We gaan wederom genieten van een mooi reisverhaal. Veel plezier en geniet ervan.
  3. Yvonne van de Aarssen:
    29 maart 2024
    Nou zeg, ik was verrast weer een reisverhaal binnen te krijgen. Waren jullie al uitgerust???? In ieder geval een mooie reis door mijn zo geliefde Italië.
  4. Ingrid en Wim:
    29 maart 2024
    Dag lieverds, goede reis zijn benieuwd over jullie reis verhalen en zeker in Griekenland de Peloponnesos zijn daar heel lang geleden met een reis geweest.We zijn benieuwd mooie reis en we volgen jullie fijne paasdagen en mooi weer.
  5. Joke en Frank:
    29 maart 2024
    Goeie reis.. maak er weer wat moois van saampies.
  6. Marinet:
    29 maart 2024
    Dat wordt zo te lezen weer een geweldige reis. Heel benieuwd naar alle verhalen uit Griekenland. Wij ook ooit van plan om deze reis te maken, naar een voor ons, speciaal land😊. Geniet van al het moois en alvast een vrolijk Pasen🐣🐰 groetjes Marko en Marinet😘
  7. Henny Theelen Mols:
    30 maart 2024
    Wat weer leuk om in jullie reisverslag mee te liften. Ben benieuwd wat jullie weer allemaal meemakn. Ik wens jullie een hele goeie,veilige en gezellige reis. Hartelijke groet, Henny
  8. Jack & Bea:
    30 maart 2024
    Veel plezier en een goede reis en dat wordt weer 2 maanden genieten van de heerlijk reisverhalen.
  9. Lia en Willem:
    30 maart 2024
    Lieve vrienden, wij wensen jullie een hele mooi rondreis en kom gezond weer terug. We zullen zeker meegenieten van jullie reis…….
  10. Aad en Joke de Gans:
    30 maart 2024
    Begon het weer te kriebelen? Goede reis en veel plezier en fijne Pasen !
  11. Nettie:
    30 maart 2024
    Hele goede reis en we zijn weer benieuwd naar jullie ervaringen .
    Geniet ervan ...
  12. Kees en Lida:
    30 maart 2024
    Hi beste campervrienden, we gaan jullie volgen. Weer een heel fijne reis gewenst, kees en Lida
  13. Ab La Croix:
    30 maart 2024
    Leuk om weer wat te vernemen. En dat nog wel met een reis naar Griekenland, het land waar wij op 8 april naartoe gaan. We zullen jullie op de voet volgen, en mogelijk treffen we elkaar daar ergens. Onze reis gaat met name naar de Peloponnesos.
    Veel plezier toegewenst. En ook mooi weer, dan hebben wij het ook.
  14. Ger Timmer:
    30 maart 2024
    Zoals Evelyne al opmerkte: onze 5e lange reis naar Griekenland als reisleider met een groep van 12 campers en caravans, dit keer met het zuiden van de Peloponnesos (Mani) en Kreta als reisdoelen, dik 2 maanden. We zijn zeer benieuwd hoe jullie de Cycladen eilanden ervaren, hebben we ook veel over gelezen. We houden elkaar op de hoogte, misschien kruisen de wegen elkaar: wij doen de reis precies andersom. Hartelijke groet en een hele fijne reis toegewenst!!
  15. Mike:
    30 maart 2024
    Namens de HELE familie , gute Reise !!! We gaan proberen jullie te volgen.
  16. Marja en Bert Slagmolen:
    Tot over twee dagen. 🐣😎
  17. Lena:
    30 maart 2024
    Bon voyage,voilà une nouvelle adventure!🪺🛄🌐😘
  18. Lisanne:
    30 maart 2024
    Goede reis gewenst en we lezen weer gezellig mee!
  19. Coen en Liesbeth:
    31 maart 2024
    Veel succes op jullie nieuwe avontuur

Jouw reactie