Schönboden - Zuid Afrika, Botswana, Namibië

11 september 2023 - Keutschach am See, Oostenrijk

Maandag 11 september 2023. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

De laatst geschreven Blog is alweer meer dan een jaar geleden. We gaan de draad weer oppakken. De zomer spoelt langzaam weg. Waar gaat dat heen met veranderende klimaatomstandigheden. Ook hier in Karinthië wordt het wisselvalliger met extreem veel regen of temperaturen ver boven 30 graadjes. Regen en wind waren in deze zomer zeker een thema. De grote tent op het terras bij het restaurant ging met de schoorsteen van het restaurant in de lucht, met de nodige schade tot gevolg. Bij ons, boven aan de camping, geen uitzonderlijke schades. Maar spannend was het wel. De zomerperiode zijn we dit jaar in Oostenrijk. Dat levert leuke en waardevolle ontmoetingen op met „oude“ camping gasten. Voor het hoogseizoen hebben we wel onze camperverslaving bevredigd met een trip naar Frankrijk naar onze Franse vrienden en ex collega. Ook daar spannende tijden met overwinnen van nare ziektes. Het werden mooie dagen met elkaar, die vragen om vervolg. Eigenlijk stonden Spanje en Portugal op het programma, maar vanwege een lies- en navelbreuk mijnerzijds eerder terug in Oostenrijk. We moeten ons immers zo goed als mogelijk voorbereiden op onze grote reis van dit jaar. We gaan naar Zuid Afrika, Botswana en Namibië. De breukjes zijn netjes gerepareerd, de zomer is na heel veel regen weer volop aanwezig met temperaturen boven de 30 graadjes, we verzamelen wat we denken te moeten meenemen, we lezen ons in en hopen dat met een SeaBridge groep het net zo geslaagd wordt met eerder met de ACSI, NKC, TME en Tokio reisgroep. SeaBridge is een Duitse organisatie die bekent geworden is met camper-verscheping overzee, maar ook al jaren „Fernreisen“ voor campers organiseert, zogenaamde „Geführte Mobiltouren Weltweit“. De aangeboden reizen doen mijn camperhart sneller kloppen. Het leven is echter te kort dit allemaal te ervaren. Een mens moet keuzes maken en dat doen we dan ook: Zuid Afrika, Botswana, Namibië, in twee maanden met een huurcamper. We lezen alweer een paar weken de blog van reisvrienden die reeds door het Afrikaanse reizen. Een leuke opwarmer voor wat komen gaat. Nu genieten we nog een paar dagen aan de Keutschacher See, voordat de camper met winterslaap gaat.

1. Dirk:
    11 september 2023
    Lieve vrienden, geniet ervan, zullen ook deze blog volgen
  2. Loes:
    Hoi gert-Jan en an
    Op onze bucketlist staat zuid Afrika. Dus we gaan jullie zeker volgen.
    Goede reis, geniet ervan.
    Liefs uit Bali.
  3. Johannes en Lucia:
    12 september 2023
    Goede reis, veel plezier. We gaan weer genieten van de komende verhalen.
  4. Mark:
    12 september 2023
    Genieten maar weer. Een hele fijne reis toegewenst en wij volgen alles natuurlijk weer op de voet mee.
  5. Bert Slagmolen:
    12 september 2023
    De reis is al begonnen! Mooi. Advies: neem powerbanks en extra lampjes mee. De elektricieitsvoorzienind in ZA is belabberd.
  6. Evelyne Timmer:
    12 september 2023
    Veel plezier! Wees voorzichtig en we volgen jullie!
  7. Arjan Breukhoven, musicus:
    12 september 2023
    Goede reis, en ... straks weer veilig terug in Schönboden! CD's meegenomen om mooie muziek te kunnen blijven beluisteren onderweg ... ;-)
  8. Aad en Joke de Gans:
    Hoi Gert -Jan en An
    Weer iets heel anders. www
    wensen jullie een goede reis, en veel plezier !
    Leuk om jullie weer te volgen,wees voorzichtig !
  9. Marja en Bert Slagmolen:
    12 september 2023
    Nog een tip, de nachten zijn koud, warme trui, jas is ook erg handig. Heel veel reisplezier.😘
  10. Lida:
    12 september 2023
    We gaan jullie volgen hoor! veel plezier met dit avontuur en blijf blij en gezond!
  11. Jeroen:
    12 september 2023
    fijne vakantie hopelijk tot snel maar weer
    lieve groetjes Jeroen en Jolanda
  12. Louwra:
    12 september 2023
    We gaan weer genieten van jullie blog en reizen zo een beetje met jullie mee.
  13. Lia en Willem:
    12 september 2023
    Geniet van al het moois in ZA. Wij volgen jullie via de blog. Kom gezond weer terug…..
  14. Ger Timmer:
    12 september 2023
    Ben benieuwd naar je verhalen ! Succes!
  15. Joke en Frank:
    Leuk vooruitzicht!! Wij gaan jullie volgen , goeie reis 😘
  16. Yvonne van de Aarssen:
    12 september 2023
    Gert-Jan en An. Een hele goede, mooie en voorspoedige reis. Ik volg weer met plezier jullie avonturen. Alle goeds🫶
  17. Yvonne van de Aarssen:
    12 september 2023
    An en Gert-Jan een hele mooie, goede en voorspoedige reis. Ik volg jullie met veel plezier en wens jullie alle goeds. 🫠🫶
  18. Wardje:
    12 september 2023
    Ik ga jullie weer volgen hoor!
    Deze zomer waren we weer 3 weken in het mooie Karintie, bij camping Max, aan de Pressegersee....
  19. Jos Groenendijk Groenendijkj:
    12 september 2023
    Gert Jan en An, bon voyage !
  20. Ab La Croix:
    12 september 2023
    Goede reis gewenst Gert-Jan en Annie.
    We gaan jullie weer met veel plezier volgen.
  21. Lena:
    13 september 2023
    Veel plezier met jullie nieuw avontuur!wij hebben genoten van jullie bezoek!
    En zeer zeker dat ik jullie ,met veel nieuwsgierigheid,ga volgen!🍀
  22. Hans Werlich:
    13 september 2023
    Heel veel plezier gewenst en doe alsjeblieft voorzichtig.
    Hans en Hanneke