Schönboden - Zuid Afrika, Botswana, Namibië

11 september 2023 - Keutschach am See, Oostenrijk

Maandag 11 september 2023. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

De laatst geschreven Blog is alweer meer dan een jaar geleden. We gaan de draad weer oppakken. De zomer spoelt langzaam weg. Waar gaat dat heen met veranderende klimaatomstandigheden. Ook hier in Karinthië wordt het wisselvalliger met extreem veel regen of temperaturen ver boven 30 graadjes. Regen en wind waren in deze zomer zeker een thema. De grote tent op het terras bij het restaurant ging met de schoorsteen van het restaurant in de lucht, met de nodige schade tot gevolg. Bij ons, boven aan de camping, geen uitzonderlijke schades. Maar spannend was het wel. De zomerperiode zijn we dit jaar in Oostenrijk. Dat levert leuke en waardevolle ontmoetingen op met „oude“ camping gasten. Voor het hoogseizoen hebben we wel onze camperverslaving bevredigd met een trip naar Frankrijk naar onze Franse vrienden en ex collega. Ook daar spannende tijden met overwinnen van nare ziektes. Het werden mooie dagen met elkaar, die vragen om vervolg. Eigenlijk stonden Spanje en Portugal op het programma, maar vanwege een lies- en navelbreuk mijnerzijds eerder terug in Oostenrijk. We moeten ons immers zo goed als mogelijk voorbereiden op onze grote reis van dit jaar. We gaan naar Zuid Afrika, Botswana en Namibië. De breukjes zijn netjes gerepareerd, de zomer is na heel veel regen weer volop aanwezig met temperaturen boven de 30 graadjes, we verzamelen wat we denken te moeten meenemen, we lezen ons in en hopen dat met een SeaBridge groep het net zo geslaagd wordt met eerder met de ACSI, NKC, TME en Tokio reisgroep. SeaBridge is een Duitse organisatie die bekent geworden is met camper-verscheping overzee, maar ook al jaren „Fernreisen“ voor campers organiseert, zogenaamde „Geführte Mobiltouren Weltweit“. De aangeboden reizen doen mijn camperhart sneller kloppen. Het leven is echter te kort dit allemaal te ervaren. Een mens moet keuzes maken en dat doen we dan ook: Zuid Afrika, Botswana, Namibië, in twee maanden met een huurcamper. We lezen alweer een paar weken de blog van reisvrienden die reeds door het Afrikaanse reizen. Een leuke opwarmer voor wat komen gaat. Nu genieten we nog een paar dagen aan de Keutschacher See, voordat de camper met winterslaap gaat.