Een beetje meer voorbereiding

17 maart 2019 - Schönboden, Oostenrijk

Onze midden Azië en Iran reis voor dit jaar vraagt veel voorbereiding aan papierwerk, aanpassingen aan de camper en wat wel of juist niet meenemen. Zoals: voor het aanvragen van een aantal visums hebben we een tweede paspoort aangevraagd. Een reisverzekering voor 5 maanden achtereen met werelddekking is een lastig verhaal in dit land, also nog niet rond. Aanpassing van de groene kaart is nog lastiger. Kost wat, maar krijg je ook wat. Aanvraag carnet de passage voor Iran, te regelen bij de ADAC. Even tijdelijk 2/3 van de waarde van je camper overschrijven. Gelukkig niet aan een Ayatollah, maar aan de ADAC. Aanschaf juiste navigatie apparatuur met wereld dekking, aldus reeds geschiede. Internationaal rijbewijs aanschaffen. De z.g. Rusland-verklaringen van de Krankenversicherung aanvragen en een aantal vaccinaties om gezond dit avontuur af te kunnen sluiten. De prikjes hiervoor krijgen we volgende week. De camper, waar we de schokbrekers in de herfst al aangepast hebben voor een uitdagend wegennet, is van stal gehaald. Gelukkig geen marter schade, alleen stoffig. Het dak mag wel een goede schoonmaakbeurt, aldus geschiede. Volgende week gaan we voor een paar weken naar Hollandia en laten daar nog een bodemplaat bevestigen. Na een offerte in Oostenrijk, Duitsland en Breda, is de garage waar broeder Henk zijn auto’s in onderhoud heeft, de beste keus. Toevallig 400 meter van de Vekenoord in de Haagse Beemden. In Breda gaan we nog voor identiteitskaarten, omdat we onze paspoorten voor de visums aanvragen moeten inleveren en deze eerst in juli weer terug krijgen. Met identiteitskaarten kunnen we ons dan in Europa  nog voort bewegen. Je moet toch wel goed krankjorum zijn om dit allemaal leuk te vinden. Nou, dat zijn we dan maar. We gaan begin april de andere 9 malloten  ontmoeten tijdens twee voorbereidingsdagen. We hebben nog wel een aantal vragen op ons lijstje staan. Nu eerst de camper inruimen voor de komende 4 weken en, als het meezit, de 25 bomen die boven onze huisjes op de camping staan, zien neervallen. Voor een veilig gevoel niet verkeerd. Mijn taak tijdens deze werkzaamheden bestaat uit het verkeer 25x tegen te houden op la moment suprême. Een verantwoordelijke taak die wel gaat lukken denk ik. U hoort nader.

1. Wim:
    17 maart 2019
    Een goeie reis wensen doe ik in april wel. Neem aan dat ik je in Oosterhout nog spreek. Maar voorbereidingen voor zo’n reis is ook al een beetje vakantie, toch?
  2. Ger Timmer:
    17 maart 2019
    Super, maar de bureaucratische voorbereiding is uitputtend...Wij hebben een klein apparaatje in de Toyota laten inbouwen dat een zeer irritant geluid voortbrengt tegen marters: de BMW van mijn dochter raakte total loss door zo'n beest! Ons gepland avontuur met de caravan richting Georgië en Armenië begint ook eindelijk smoel te krijgen bij de ACSI: 2020, 65 dagen, waarvan 40 dagen Turkije rondreis. Wij vertrekken met een ACSI groep op 1 april (geen grap) naar Cuba, 4 weken met campers rondtrekken, sigaren roken en rum zuipen...Je begrijpt dat we dus best wel een beetje jaloers zijn op jullie avontuur! Heel veel succes!
  3. Hans Werlich:
    17 maart 2019
    Ik vind het knap dat jullie je dit soorbereidingen getroosten. Ik zou die energie niet meer kunnen opbrengen terwijl ik echt wat reizen betreft niet de luiste ben. Bereid momenteel tegelijkertijd drie reizen voor: Noorwegen met Nek, Denemarken met Rudo en Engelenad met een vriend. Maar mijn inspanningen staan in geen verhouding tot die van jullie. We wensen jullie een prachtige trip toe en doe alsjebieft voorzichtig!
  4. Lia en Willem:
    17 maart 2019
    Een beetje voorbereiding is wel nodig natuurlijk, als je eenmaal onderweg bent ben je dit weer vergeten 😉. Klinkt allemaal erg spannend, suc6 met de voorbereidingen.
  5. Marijke van der Wenden:
    17 maart 2019
    Goed bezig GJ, we zien jullie hopelijk nog voor afscheid voor jullie grote reis....Liefs Marijke
  6. Henny Theelen Mols:
    17 maart 2019
    Heel veel succes met de voorbereidingen en voor straks een mooie reis. Ik volg graag weer de reisverslagen. Hartelijke groeten ook voor Annie.Henny en Frans
  7. Louwra:
    17 maart 2019
    Goed bezig. Kijken weer uit naar jullie mooie reisverhalen.
    Maar eerst nog maar gezellig een paar weekjes Nederland.
    Altijd heerlijk als jullie er zijn.
    Groetjes Henk en Louwra
  8. Ton Stolk:
    19 maart 2019
    De reis is al begonnen in de administratieve wereld. Op weg naar een geweldig avontuur in de echte wereld.
  9. Ab en Trudy La Croix:
    20 maart 2019
    Wij zijn heel nieuwsgierig naar jullie reisverhaal.
    Succes met de voorbereidingen.
    Wij zijn onze IJslandreis in juli met onze camper aan het voorbereiden.
  10. Aad en Joke de Gans:
    22 maart 2019
    Veel succes met Julie voorbereidingen !
  11. Jos Groenendijk Groenendijkj:
    24 maart 2019
    Klinkt allemaal heftig! Wat een avontuur gaan jullie tegemoet. Wij gaan vanaf 22 april richting Slovenie en Kroatie. Toch ook mooi!