Bezoek Jerevan. Woensdag, 16 oktober 2019

16 oktober 2019 - Yerevan, Armenië

Armenië, Jerevan Goght.  0 km

Totaal gereden: 18.741 km. Mooi weer, 23 graadjes

We krijgen vanmorgen brood aan de deur, vers van de bakker en om 11 uur staat de bus klaar om naar de stad te vertrekken. De bus is een ware bezienswaardigheid uit de jaren zestig vorige eeuw. We hebben er veel gezien deze reis, maar er nog geen ritje in meegemaakt. Voor je nierstenen is het een prima vervoersmiddel, die ben je na een half uur kwijt. Praten met elkaar is ook vrij lastig met het aantal decibellen wat het apparaat produceert. Maar, je komt wel op de plaats van bestemming en dat is eerst het museum van de Armeense senocide van ruim 100 jaar geleden. Zeer indrukwekkend weergegeven. Alleen buiten maken we een aantal foto’s, binnen niet. Met het busje gaan we hierna naar het centrum van de stad en slenteren deze moderne westers ingestelde stad door, die beter bij ons aansluit dan de steden in de afgelopen 2 maanden. In de buurt van de Cascade is een reusachtig lange trap met meer dan 250 treden, waar we een goede bak koffie scoren, staat het Charles Aznavour museum. De meeste huizen en gebouwen zijn en worden hier gebouwd met tufsteen, wat een aparte indruk geeft, maar er mooi uitziet. Aan het eind van de middag hebben we met de kernploeg in een goed bekend staand restaurant gereserveerd. Het eten, wijn en bediening is perfect naar prijs kwaliteit verhouding. Om half negen is er een licht-water-show met muziek op het Republic Square. Zeer de moeite waard hier naar te kijken en te luisteren. Moet wel gezegd dat de tegenstellingen in Armenië die we gezien hebben erg schrijnend zijn. Grote armoede buiten de hoofdstad en luxe in de hoofdstad. Twee werelden in één land. Om half tien brengt het zelfde busje ons weer terug naar de camping en sluiten we alweer een geslaagde dag af.