De hele dag regen. Woensdag 13 november 2019

13 november 2019 - Slunj, Kroatië

Bosnië Herzegovina, Jajce - Kroatië, Slunj.    202 km

Totaal gereden: 24.036 km. Hele dag regen, 12 graadjes.

Zachtjes tikt de regen op ons dakraam neer. Niet zeuren, ook dat hoort er bij. Tijdens het ontbijt valt het op dat er steeds meer auto’s rondom de camper komen staan. Ze gaan allen naar de markt, blijkt iets later, die iedere woensdag hier gehouden wordt. En dat is toevallig vandaag. Er komt zelfs een bus die mensen aflevert en een uur later weer vertrekt. De markt is naast de mega supermarkt, beiden op nog geen 100 meter van de camperplaats. We lopen er langs en doorheen en uiteraard komen we terug met een paar tassen met boodschappen. Wel jammer dat het steeds harder gaat regenen vanmorgen. We verlaten deze prachtplek, die zeker bij mooi weer een dag langer had kunnen duren. Ook onderweg houden we het niet droog. Buiten dan wel te verstaan, de camper is gelukkig waterdicht! We rijden richting grens met Kroatië en passeren vlak voor de grens Bihac, de geboorte stek van een schone zus van ons. Water gebrek zullen ze hier ook voorlopig niet krijgen, vanwege de heftige regenval nog steeds. De grens controle gaat soepeltjes, alhoewel we toch drie keer moeten stoppen om Kroatische douanier beambten onze paspoorten te laten zien. Aangezien het weer vroeg donker wordt, houden we het voor gezien als we een camperplaats bord zien. Laat dit nu weer een hostel zijn waar campers kunnen overnachten. We zijn wederom de enigen, maar bij het hostel is een bowlingbaan, die vanavond geopend is. Ook hier weer stroom, water, douche en WiFi voorhanden. Also een prima overnachtingsplaats. Inmiddels is ons duidelijk dat het in Reisach heftig sneeuwt. Er ligt al zo’n 50 cm sneeuw! Dat wordt morgen dus ff lastig. Boven komen is er niet bij, tot Reisach is het geen probleem. Of plakken we er nog een paar dagen aan vast? We zien het morgen wel.

1. Aad en Joke de Gans:
    13 november 2019
    Jammer van het weer ! Hier ook erg nat !
  2. Martin:
    13 november 2019
    Mooi, regent het bij jullie ook is!
    Mooie afsluiter, sneeuwballen gooien in Reisach! Ben wel een beetje jaloers hoor wereldreizigers 👌
  3. Henny Theelen Mols:
    14 november 2019
    Nog een hele fijne reis dat laatste stukje en misschien staat er wel een “sleepcommitee” te wachten om jullie naar boven te brengen⛄️❄️🌧
  4. Jan Hofsteenge:
    14 november 2019
    Ja ik kan me herinneren dat al eerder een keer niet naar Schönboden kon rijden. Du beneden een camperplaats zoeken of andries vragen met de trekker te komen