Cliffs of Moher

5 juni 2022 - Doolin, Ierland

Zondag 5 juni 2022.       Cliffs of Moher

Ierland, Doolin.        18 km.      Totaal: 7128 km.              Dag 52

Bewolkt, windig, fris, max. 13 graadjes, eind van de middag regen.

Er zijn verschillende mogelijkheden vandaag. Lang wandelen naar de kliffen, met de auto naar de kliffen en daar wandelen, het Burren Nationaal Park, vanmiddag een belangrijke wedstrijd hurling volgen in een pub en niets doen. Wij gaan met de auto richting Moher kliffen. Daar is een grote parkeerplaats, zelfs voor campers. Betalen gaat p/p, 12 euries volw., 10 euries senior. Wij moeten 24 euries betalen. Ik snap dat natuurlijk wel en voel mij vereerd, maar houdt toch wel de 20 euries aan. Het is een echt toeristische attractie hier. Honderden auto’s staan er en nog meer mensen vergapen zich op deze koele dag aan het natuurschoon hier. De kliffen reiken tot 200 meter boven de zee. Het ziet er machtig uit. Ik praat een tijdje met een oudere Amerikaanse dame. Haar telefoon gaat. Ik zeg doe de groeten aan uw man. Lachend kijkt ze naar boven. “maybe he’s calling from heaven”. We lopen nog een flink stuk over de kliffen waar het uitzicht steeds veranderd, met een andere kijk naar beneden op de rotsen van de kliffen. Het informatiecentrum, waar we op de terugweg nog even langs gaan,  geeft goede informatie en is sterk op kinderen gericht. In de souvenirshop kopen we drie kaarten. Ze kosten €0,75. Met drie wordt het €2,00. Bij de kassa krijg ik een bon met €1,50. Ik betaal met €10,00. Ik krijg €9,00 terug. Ik noem dit maar de Ierse reken methode. Voor vandaag niet slecht. Op de camping terug gaat het zachtjes regenen. We hebben nog wat zuurkool en een rookworst in de voorraadbak. In Griekenland eet je dit niet zo snel in de zomer, maar hier gaat het er prima in. Ik zou haast zeggen, het smaakt weer smerig lekker. Zachtjes regenen wordt stevig regenen in de avond. Het is erg stil op de camping. De meeste Ieren zitten achter het scherm naar de hurling finale te kijken. Een soort Champions Leaque idee.

1. Marijke van der Wenden:
    7 juni 2022
    Wat een prachtige foto's!!
  2. Louwra de winter:
    7 juni 2022
    Prachtige foto’s.
    De mooiste is toch wel van het Echtpaar.