Dag Tinos, hallo Peloponnesos

25 april 2024 - Korinthe, Griekenland

Donderdag 25 april 2024.    Dag Tinos, hallo Peloponnesos

Dag 28.  Tinos, Cycladen Griekenland - Korinthe, Griekenland.            145 km.    Totaal: 2181 km

Veel wind, tot heel veel wind, fris, zonnig, tot 21 graadjes

Om 9.10 gaat de boot. Met slechts 20 minuten vertraging varen we om 9.30 uur van ons laatste Cycladen eiland terug naar het vaste land, ten zuiden van Athene, Lavrio. Voor we daar aankomen gaat het langs de eilanden Synos, Kythnos en Kea. Altijd leuk om op het achterdek te staan als de boot aanlegt bij flinke wind wat we vandaag hebben. Zo hebben we nog wat onderbrekingen voor we om 17.00 uur in Lavrio aankomen. We hebben dan nog een stukje te rijden, om Athene heen, naar Korinthe, vlak over het kanaal van Korinthe. Onderweg staat er veel wind, iets wat ons niet alleen vandaag achtervolgt. Ook ff wennen aan zoveel auto‘s die zo hard rijden. Dat is op de eilanden wel net iets anders. Na knap 2 uur rijden komen we aan bij camperstop Fanaria, even buiten de stad Korinthe. Een net opgestarte camperplaats, waar de uitbaters niets nalaten het hun gasten naar de zin te maken. Moeder Silvie kookt graag voor haar gasten en naar blijkt doet ze dat voortreffelijk. Het lamsvlees smelt op de tong. We staan hier twee nachten en naar ik vrees eten we hier morgen ook.