De kop is er af

Dinsdag 12 april 2022     De kop is er af    Dag 1

Oostenrijk, Schönboden - Italië, Neumarkt.   210 km

Beginnend met minus 2 graadjes, naar mooi voorjaarsweer, 20 graadjes

Het is nog een hele klus om weg te komen vandaag. 12.00 uur is richttijd, het wordt 15.00 uur. Even bij Andries voorbij, dan naar Lissi en Gerhard voor de laatste overdracht met de nodige sleutels. Nu maar hopen dat we niet teveel zijn vergeten. Dan geht es wirklich los! Reeds na 17 km duiken we het Lesachtal in. Gelijk een andere wereld waar we haast nooit komen. Echt direct het reisgevoel en dat voelt goed. Na het Lesachtal vlak voor de grens nog even voltanken. Nou, dat wordt een uitdaging. Het betaal apparaat geeft na het ingeven van de bankpas „moment bitte“ aan. Dat moment bitte is er echter na vijf minuten nog steeds en onze bankpas zit vast. Met geen mogelijkheid uit het apparaat te krijgen. Ik naar de grootgrutter, waarvan de Tankstelle was, een vijftig meter verder. Die weten nergens van, u moet maar bellen naar het nummer op de pomp. Terug naar de camper en zie daar het wonder. Op eens spuugt het apparaat het bankpasje uit. Toch maar een andere pomp genomen.

In Italië is het best druk op de weg. We rijden langs grote velden met bloeiende perenbomen. De bloemetjes staan rechtop, also denken wij dat het perenbomen zijn. De camperplaats is vlak langs de SS12, richting Trente. Er staan 4 campers waar er 15 kunnen staan.