Het noorden van Noord Ierland

16 juni 2022 - Bushmills, Verenigd Koninkrijk

Donderdag 16 juni 2022.   Het noorden van Noord-Ierland

VK Noord Ierland, Derry - VK Noord Ierland, Bushmills.       78 km.    Totaal: 8008 km.           Dag 63

Een warme dag vandaag met 19 ° met weliswaar geen zon te zien, wel droog, beetje wind.

Ondanks in de binnenstad van Derry overnacht, toch prima geslapen op deze goede parkeerplaats. Op 30 meter lopen is een echte warme bakery, also is snel besloten daar een lekker broodje te scoren. Een heuse croissant, een chocolate eclairs en twee z.g. scones worden ingeslagen. De scones moeten een bruin broodje voorstellen, maar dat blijkt niet te kloppen. Ze zijn hartstikke wit. Maar lekker zijn ze wel en verser kan het niet. We gaan vandaag door het noordelijkste deel van

Noord Ierland rijden. Er zijn een paar bad plaatsen die we dan ook langs gaan. Het is er al knap druk met toeristen. Bij het uitstappen uit de camper lopen twee oudere dames voorbij die mij vragen: Hermagor sehen wir. Ze reizen met een bus met oudjes door Ierland en komen uit Graz. Maar wij zijn wel de gezelligste, beweren de dames. Een prangende vraag moet nog wel beantwoord worden. Hoe wij in hemelsnaam al die maanden met de was omgaan. Het is duidelijk dat de dames geen kampeer ervaring hebben, maar we hebben wel een leuk praatje met elkaar. De promenade, waar veel eetgelegenheden en winkeltjes zijn, is gezellig druk met toeristen, die allen genieten van het fantastische weer van vandaag. Geen regen en een aangename temperatuur van max 19 graadjes. Het voordeel van Corona is dat je geen winkeltjes bezoekt en lekker buiten je ding doet. Een wandelingetje is prima langs de zee op de boulevard. Een stukje verder rijdend is een mooi nieuw uitzichtpunt met twee platforms die goed uitzicht bieden op de daar aanwezige kliffen. Het volgende plaatsje ligt er ook prima bij met een heuse camperplaats in het centrum. Voor £ 0,50 per uur kun je er overnachten. Water en sanitair verschoning voorhanden. We lopen wel door het stadje, maar blijven er niet, want er is een boeren mini-camping gereserveerd. Vlak voor we naar de camping rijden belt Jouri ons nog om te vragen hoe het moeders vergaat. Op de camping aangekomen is de meest rechte plaats voor ons vrijgehouden, omdat An zich wel eens heeft bezwaart te veel naar mijn richting te rollen in de nacht. Wat een schatjes dat daar rekening mee wordt gehouden. Bij het donker worden gaat het dan toch een beetje regenen. Het kan natuurlijk ook niet altijd feest blijven.

1. Martin:
    17 juni 2022
    Toppie, hoop dat het met Annie goed gaat
  2. Lia en Willem:
    17 juni 2022
    Je komt ze overal tegen, niet alleen de Nederlanders maar ook de Oostenrijkers😊😊