Slopen en kamperen

31 juli 2022 - Breda, Nederland

Maandag 25 t/m Zondag 31 juli 2022.  Slopen en kamperen

Nederland, Breda - Rotterdam - Nederland, Breda.    331 km.  Totaal: 12.147 km.    Dag: 100 t/m 106

Het is zomers weer in het Hollandse.

De maandag t/m donderdag zijn andere dagen dan van te voren bedacht. De huiskamer van Ivo wordt vakkundig leeg gemaakt door de Firma Holland Herstel Groep. Van herstel is echter niet veel te zien deze week, er wordt alleen maar gesloopt. De kamer is leeg, alles in de schouw gesloopt. De houthaard staat er bloot bij, zonder bekleding. De expert en contra expert discussiëren over wat kan, moet, gaat en wanneer. En wij staan erbij en kijken er naar en doen af en toe een duit in het zakje. Vrijdag gaan we het anders doen. De camper staat niet voor niets voor de deur, het weer beloofd mooi te blijven, kortom, we trekken er een paar dagen op uit. Gevieren. Lodi gaat het kleine camperbed uitproberen. Nog nooit gebruikt. De kussens die 6 jaar op zolder lagen bij Ivo, staan net een uur beneden als rook en roet zich meester maker van de kamer. Met stofzuigen, kloppen, luchten en met vocht afnemen, redden we de kussens. Het doel van het weekend wordt het Scheepvaart Museum in Rotterdam. We rijden op de bolle fooi naar de stadscamping van Rotterdam aan de Kanaalweg, tegenover de dierentuin. Voor mij bekend terrein uit mijn jonge jaren in Blijdorp (naast het dierentuin). De camping is goed bezet met internationaal volk in kleine tentjes tot waanzinnig grote campers. Voor een redelijke plaats hadden we niet veel later moeten komen. Naast de camper komt het motorrijders tentje van Ivo. Niet al te veel gebruikt, het ziet er nog als nieuw uit. Zaterdag morgen starten we rustig en voor twaalf uur redden we het niet om weg te komen richting stad. Bus 33 stopt op het Blijdorpplein, niet meer dan 500 meter lopen van de camping. In de stad is het gezellig druk. We merken nu pas dat het zomer karnaval weekend is. Na een flinke wandeling door het centrum wagen we ons tussen de vele mensen die de optocht komen aanschouwen. Het is een bont gezelschap met bijzondere creaturen. Zelfs de politie komt voorbij in een open vrachtwagen en spelen met steeldrums er goed op los. Het museum bezoek gaat het niet worden vandaag. Bram Ladage wel. Daar kun je in Rotterdam niet voorbij lopen. Niet eerder dan 19 uur zijn we terug op de camping. Dan maar op zondag naar het Maritiem Museum. Het weer is zondag morgen wat twijfelachtig, het miezert af en toe. Bijna droog het tentje binnen halen en ontbijten in de camper. Dat gaat prima, maar een beetje krap is het wel. Ook vandaag gaat het verder niet volgens plan. In de stad, ook weer na de middag, lopen we vast in het centrum. De halve stad is afgezet omdat er een hardloop circuit is uitgezet. Uiteindelijk besluiten we langs de polder te rijden en spontaan Oma Letty te bezoeken. Daarna gaat het weer richtig Breda, we willen op tijd thuis zijn om de finale vrouwen EK voetbal Engeland-Duitsland te zien. Hetgeen net op tijd lukt. Het wordt een spannende pot, met winst voor de thuisploeg.

1. Jeroen:
    3 augustus 2022
    mooie stad hé jammer dat we elkaar gemist hebben ciao