Start Keltische Cirkel

17 april 2022 - Augignac, Frankrijk

Zondag 17 april 2022.  Start Keltische cirkel      Dag 6

Frankrijk, Tignac - Frankrijk, Cocoon de Mendet.  16 km, totaal 1409 km

Alweer een mooie dag van 5 tot 22 graadjes.

1ste paasdag is het vandaag. We lezen veel paasgroeten vanuit Nederland, Duitsland en Oostenrijk. We zijn nog nooit zo vroeg in het jaar op reis geweest. Wintersport niet meegeteld dan. In de vroegte van half 9 is het nog lekker fris buiten. Al snel voelt het heerlijk aan als de zon voorbij en over de bomen komt. Het paasontbijt is helemaal top. De nodige eieren en heerlijke paté de canard maken het compleet. Ivo en Lodi Face-timen nog kort met een paasgroet. Om 11 uur verlaten we het landgoed van Wout en Lena en rijden in 15 km naar de ontmoetingsplaats van de Tokio groep in Cocoon de Mendet. Het is een kleine campercamping, met Belgische uitbaters. Hier hebben we een welkomsborrel en BBQ, te beginnen om 15.00 uur, doorlopend van de ene naar de andere gang, tot een uur of 9. Het is inmiddels aardig donker en lekker fris om 9 uur. Luc, Daniëlle en dochter Lesly hebben met succes hun best gedaan ons te laten genieten van een gezellige en goede BBQ. De kop is er af, williswaar wordt het geen Japan, ook geen rondje Zwarte Zee of Turkije, Georgië, maar een geheel andere route, richting zuid en west. Of te wel een route waar we de Keltische cultuur  in Europa kunnen terug vinden, van Frankrijk, naar Spanje, Portugal en dan verder naar Zuid Engeland, Ierland en Schotland. We beginnen met mooi weer in het zuiden, wat tot nu toe aardig lukt en zullen zeker de nodige regen moeten incasseren als we van het vaste land af gaan. Vandaag met 22 graadjes is in ieder geval goed gescoord.

1. Johannes en Lucia:
    18 april 2022
    Gert-Jan (en Annie),

Het leest weer lekker, genieten, nog een fijne 2de paasdag.

Groeten uit Fryslan.
  2. Wim en Ingrid:
    18 april 2022
    Zijn weer helemaal bij met je reisverslag leest weer lekker weg en zo blijven we op de hoogte van jullie wel en wee. Veel plezier.