Stille zaterdag is druk onderweg

30 maart 2024 - Ravenna, Italië

Zaterdag 30 maart 2024. Stille zaterdag is druk onderweg

Dag 2.  Treviso, Italië - Ravenna, Italië        181 km.   Totaal: 428 km.

Het is de hele dag bewolkt, maar droog! Tussen 16 en 18 graadjes.

Geen trein gehoord vannacht. Eerste goederen trein rijdt om 8.00 uur voorbij. We liggen dan nog wel plat, want we doen rustig aan vandaag. Nog een hele dag voor ons twee, voor we morgen onze reisvrienden in de buurt van Ancona ontmoeten. Na ontbijt en sanitaire verplichtingen bij de prima verzorgde sanistation alhier, vertrekken we voor onze rit naar Ravenna. Eerst nog richting Venetië, dan langs de kust zuidwaarts. We zien al snel de Middellandse Zee voor de eerste keer. Bijna dagelijks gaan we nu naar de zee kijken, er op varen, er in zwemmen en er naast kamperen, en dat ruim twee maanden lang. Zodra we langs de kustweg rijden wordt het knap druk op de weg, met ook heel veel campers. Bijna allen Italiaans. Het valt op dat het vrijwel allemaal grote en meest oudere campers zijn. Buscampers zijn hier zwaar in de minderheid. Ben blij dat we morgen Nederlanders en Belgen ontmoeten. Na maar liefst twee koffie pauzes denken we goed te doen een grote camperplaats te zoeken aan de haven van Ravenna. Daar reeds om 15.00 uur voor de poort te staan, blijkt deze camperplaats, goed voor 150 campers, overvol te zijn. Geen goed idee om te wachten tot iemand van de 200 bereid is weg te gaan ten gunste van ons, zo is het idee van de beheerster. De app van park4night stuurt ons de stad in waar nog een grote camperplaats is. Daar aangekomen is deze ook vol bezet. 300 meter er naast is een openbare parkeerplaats waar al enkele campers staan. We gaan geen verdere moeite doen en schuiven aan. Mooi weer vandaag of minder, de inmiddels ontdooide erwtensoep in de koelkast moet vandaag wel gegeten worden. In het geheel geen straf, het smaakt ook in Italië smerig lekker. Op de parkeerplaats verdwijnen de personenauto‘s en nemen meer campers hun plaats in. Wordt het toch een camperplaats. En zo komt stille zaterdag tot een eind. Ik zeg het tot slot even op z‘n Duits omdat het zo mooi klinkt:

Wir wünschen euch besinnliche Ostertage.

1. Ingrid en Wim:
    30 maart 2024
    Dat klinkt zeker mooi het zelfde voor jullie lijkt mij een heerlijk voor uitzicht zo lang de zee te zien goede reis morgen.xx
  2. Marja en Bert Slagmolen:
    30 maart 2024
    Ha ha dat noemen ze stille zaterdag, zeg maar drukke zaterdag. Gert Jan we zien elkaar toch maandag 1 april!! Nog één dagje alleen met An. 🎉
  3. J & J:
    1 april 2024
    Heerlijk genieten van een welverdiende reis samen met elkaar en met jullie reisvrienden. Dan zullen wij genieten van jullie reisverhalen. Heel veel avontuur gewenst: in, op en naast het water.
    Liefs Jeroen en Jolanda

Jouw reactie