Wandelen over Exmoor Nationaal Park

20 mei 2022 - Lynton, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 20 mei 2022.  Wandelen over Exmoor Nationaal Park

Engeland, Lynton         0 km        Totaal: 5310 km.               Dag 38

Wisselend half en geheel bewolkt, af en toe zon, af en toe regen, van 13 tot 17 graadjes.

We staan niet te vroeg op, het regent en we hebben een rustdag. Ik wil de blog van gisteren schrijven want daar is het nog niet van gekomen. Om half 10 geklop op de deur. Miep met het voorstel een wandeling van een uur of twee te maken over het Exmoor park. Over een uur vertrekken we. Wij willen hier best wat zien dus we gaan mee. Het weer ziet er verrassend slecht uit. Motregen en wind. Goed aankleden dus. Om half 11 gaan we op pad. Eerst langs het riviertje naast de camping stroomopwaarts. Dan de heuvels in met weinig begroeiing. Schapen, koeien en wilde paarden lopen vrij rond. Het landschapskaartje wat Miep heeft en waarop we ons moeten oriënteren ziet er moeilijk uit en bestaat uit twee delen die op elkaar zouden moeten aansluiten. Dit kunnen we echter niet ontdekken. Daardoor lopen we maar op gevoel. Af en toe gaat het flink omlaag of omhoog. Er staan muurtjes steen waar eens in de middeleeuwen een dorp geweest moet zijn. Uit die muurtjes groeien grote oude eikenbomen en beukenbomen. Af en toe regent het en waait het flink. Voor Fransje wordt het ietwat te veel. Zij haakt af. Ernest blijft bij haar, zij komen na, omdat we denken te weten dat het niet al te ver meer is. Dat klopt ook, ware het niet dat zij een nog langere route kiezen zonder dat wij dit weten. Telefonisch even de boel bespreken met elkaar lukt ook niet, er is geen bereik. Wij zijn inmiddels bij een soort koek en zopie tent gearriveerd. Miep is met de auto op zoek gegaan, maar vindt hen niet. Dan staan ze opeens voor onze neus. We drinken en eten daarna een typisch Engels pastijtje gevuld met vlees en zo en wandelen dan om half vijf naar de camping terug. Al met al hebben we dan 16.000 stappen achter de rug en hebben heerlijk genoten van onze vrije dag. De douche daarna in de aanhangwagen met de tekst „shower hire“ is prima en lekker warm. Zelfs de zon laat zich nog even zien, dus snel de stoelen buiten zetten. Tot slot nog wat restjes eten en de blog bijwerken. Versturen gaat niet, dat moeten we morgen ergens doen.