Een baai rondje en Clifden

9 juni 2022 - Clifden, Ierland

Donderdag 9 juni 2022.   Een baai rondje en Clifden

Ierland, Clifden - Ierland, Clifden.        32 km.     Totaal: 7398 km.               Dag 56

In de nacht veel regen, tot 18 uur bewolkt, daarna beetje zon, harde wind, 16 graadjes.

We staan met de kop in de wind, maar toch staat ons rotel flink te schudden. Het waait hard. Na ontbijt en sanitaire verplichtingen rijden we een rondje langs de baai die tegenover de camping ligt. De baai stroomt iets meer dan vijf kilometer landinwaarts en niet niet zo breed. Het weggetje is smal en passeren iedere keer een uitdaging. Zeker als het naast de weg stijl naar beneden gaat. Na dit kleine rondje verkennen we de stadje Clifden. Het is er gezellig, met veel pubs en winkels. De twee kerken, een katholieke en anglicaanse, zijn niet overdreven ingericht, maar redelijk sober in vergelijking met wat we gezien hebben. Ik een van de winkels wordt ik verwent met een heuse Ierse nieuwe sweater of trui, hoe zo‘n ding mag heten. Terug op de camping proberen we de multifunctionele douche uit. Er zijn er twee voor de hele camping. Niet te veel dus. Er moet, zoals gebruikelijk in Ierland, een eurie in de sleuf voor drie minuten warm water. Goed opletten dan, er is een knop voor aan/uit, een knop voor warmer of kouder en een drukknop voor überhaupt water uit de douchekop. Voor ik door heb hoe het werkt, is de tijd bijna voorbij en is mijn rug nog droog. Het Eco gehalte op deze camping begrijp ik nog niet helemaal, alhoewel de hoeveelheid water die per douchebeurt wordt gebruikt wellicht wel heel Eco is. De camper staat op de camping weer pal op de wind en we kijken naar een zee met schuimkoppen. Komende nacht gaat het nog iets harder waaien, tot windkracht 8 begrijpen wij. De tenten op de camping zijn weg of hebben een plaats gekregen met meer beschutting. Voor de camper is deze plaats niet voor lange tijd aan te raden. Het zout zie je reeds aan de ramen, het zicht is wat troebel aan het worden. Morgen zal het wel weer een keer gaan regenen. Voor de camper dit keer niet verkeerd.