Mooie natuur route, leuke stad Westport

10 juni 2022 - Sligo, Ierland

Vrijdag 10 juni 2022.     Mooie natuur route, leuke stad Westport

Ierland, Clifden - Ierland, Sligo.       202 km.     Totaal: 7600.              Dag 57

Bewolkt, hele dag stormachtig, max 16 graadjes, af en toe een bui.

Je went een beetje aan het weer. Met 16 graadjes ben je al helemaal tevreden. Regenen doet het regelmatig, maar het zijn meestal korte flinke buien. De camper ziet er niet uit vanmorgen en moet eerst ontzout worden. Om 9.30 uur verlaten we deze Eco Camping. We zijn de eersten vandaag. Het eerste stuk is nog een en al natuur gebied. Te beginnen slingerend langs de zee, daarna en stukje van 25 km van de zee af, binnendoor. Het blijkt een prachtige weg met bergen tot 900 meter en veel schapen op de weg. Een overstekende haas is bijna het haasje. Weer aan zee gekomen vinden we een parkeerplaats waar de 2.10 paal open staat, met een heuse strandwandeling tot gevolg. Golf surfen is hier erg populair en dat is duidelijk te zien hier. Tientallen liggen hier in het water te wachten op het juiste moment. De familie zit lekker op een klapstoeltje te kijken, alsof het hoog zomer is in korte broek en T-shirt. Wij lopen er langs met T-shirt, vest en jas aan. Die Ieren schijnen het nooit koud te hebben. Het plaatsje Westfort waar we later doorheen rijden ziet er gezellig genoeg uit om door heen te lopen. Een parkeerplaats is dit keer ook snel gevonden. Er zijn veel winkeltjes, het waait er niet zo hard en het is nog droog ook. Vanaf Westport rijden we richting Sligo, maar vinden onderweg een rustige stek om iets warms te eten. Het wordt biefstuk met een vegetarische rijst maaltijd. Je moet het een met het andere compenseren toch. De combinatie bevalt mij smerig goed. Doorgereden naar Sligo, waar wij om een uur of zes arriveren. Een hele nette camping, waar alles met een sleutel button werkt, die je voor 20 euries borg, bij de aanmelding krijgt. De aanmelding verloopt erg traag. Wij hebben reeds geboekt en betaald, maar hij kan mijn naam niet vinden. Na een tijdje begint hij te fluiten, alsof het allemaal soepel verloopt. Ik wacht rustig af. Dan maar op reserveringsnummer geprobeerd. „Winter“, roept hij op eens. Yes, my wife‘s name, roep ik terug. Dan volgt een hele riedel van wat, waar, waarom en hoe lang. Begrijpend knikkend mag ik daarna naar de camper en kunnen we de slagboom met de sleutel button openen en plaats 17a opzoeken. We wandelen daarna over de camping en vinden alles wat bij de aanmelding mij schijnbaar reeds is verteld. Veel caravans, die hier waarschijnlijk wat langer staan, zijn extra gezekerd tegen omwaaien met kettingen en pennen in de grond, vastgemaakt aan de uitdraaipoten.  Onze plek is prima aan de rand van de camping, die op een heuvel staat met uitzicht op zee.