Met mooi weer feestje vieren

1 mei 2024 - Gythion, Griekenland

Woensdag 1 mei 2024.   Met mooi weer feestje vieren

Dag 34.  Githio, Griekenland                                                          60 km.   Totaal: 2701 km

Prachtig weer met tot 25 graadjes

We blijven vandaag op camping Meltemi, die in een olijven boomgaard is, met het strand bijna voor de deur. Het is nog niet druk, maar er komen steeds meer campers onderweg. Alles wat hier kampeert is camper. We zijn van de drie vingers dat het zuiden van de Peloponnesos rijk is in de middelvinger, Mani genoemd. Hier rijden we wat dorpjes af, op zoek naar mooie strandjes en leuke dorpen. Onderweg lijkt het mij gezellig een koffietje met iets lekkers te nemen. An gaat liever voor een kleinigheidje vis. Het worden also gegrilde sardientjes met een fles water. We doen maar een paar strandjes omdat we iets willen voorbereiden wat lijkt op een Oostenrijkse Jause. Het wordt uiteindelijk een EU Jause, met uit verschillende landen kaas, worst, brood en drank. Om 18 uur staat alles klaar en wordt er eerst luid en duidelijk “‘lang zal hij leven” gezongen. Niet de eerste keer vandaag, want de nodige bellers hebben ook hun best gedaan. Ik kan zeker niet zeggen dat maar een enkeling moeite heeft gedaan mij te feliciteren. De telefoon gaat veelvuldig en veel berichtjes staan op WhatsApp. Van onze reisvrienden krijg ik een t-shirt met T2’s en een buitengewoon lekkere whisky, die we aan het eind van de avond op kwaliteit testen. Het was een mooie dag en toen sliep Gert-Jan in. Maar wel eerst de afwas doen.

1. J & J:
    2 mei 2024
    Wat voel je je dan geliefd hè! Zo hoort een verjaardag toch te zijn.
    Alsnog gefeliciteerd en weer veel plezier verder.
  2. Arjan Breukhoven, musicus:
    Waarde vriend, gefeliciteerd!
  3. Jan.hofsteenge:
    2 mei 2024
    Geniet van de Jause, alwas het geen Brettlejause. Proficiat!!
  4. Loes:
    2 mei 2024
    Proficiat GertJan. Samen met An op naar een gezond nieuw levensjaar. Heel veel reislust en prachtige reizen, jullie toevertrouwd..
    H&L
  5. Kees en Lida:
    Gefeliciteerd Ger Jan. Welkom bij de club
  6. Ger Timmer:
    2 mei 2024
    Van harte Gertjan, blijf lekker genieten: carpe diem!

Jouw reactie