Sneeuw bij Madrid

23 april 2022 - Madrid, Spanje

Zaterdag 23 april 2022.    Sneeuw bij Madrid

Spanje, Segovia - Spanje, Madrid. 95 km.  Totaal: 2435 km.             Dag 11

Van +4, naar -2, tot +12 graadjes. Bewolkt, sneeuw, bewolkt, half bewolkt.

Vanmorgen is het echt guur buiten. Met een straffe wind voelt het nog kouder aan. En dan te bedenken dat we eerst naar het zuiden reizen voor een beetje warmer weer! Richting Madrid rijden we over een weg in een prachtige omgeving en passeren een pas van uiteindelijk 1858 meter. Hoe hoger we komen, hoe meer sneeuw langs de weg en later op de weg. Het lijkt wel Oostenrijk in de winter hier. Inmiddels is het minus 2 graadjes en het sneeuwt licht. Boven aan de pas is een ski gelegenheid. Heel druk is het niet, maar we zien toch nog enkele skifanaten lopen. Later, weer zo’n 800 meter lager, is het gelijk een stuk minder koud, geen sneeuw meer en 8 graadjes plus. De laatste 50 km naar Madrid is dan weer autobahn en wordt steeds drukker en file-achtig, naarmate we Madrid naderen. Camping Osuna in Madrid is een echte stadscamping. Op zich prima voor ons, maar alles verouderd, in een staat van Alpenferienpark 2002. Om 17.00 uur hebben we een TME (Tijdje Met Elkaar) moment, om de komende dagen met elkaar door te nemen. Met dikke vesten, truien, pullovers en schapenvachten zitten we onder de luifel bij Bert en Marja. Ieder neemt zijn natje en droogje mee (lees wijn en nootjes). Laten wij nog een fles Glühwein mee hebben. Gedacht voor Ierland of Schotland, maar zeker niet voor Spanje. Een misrekening also. Het wordt best gezellig, doch de kou doet rond 21.00 uur het feestje beëindigen.

1. Martin:
    Het zonnige Spanje 🇪🇸 whoooo 🙈
  2. Lia en Willem:
    24 april 2022
    Van de sneeuw naar de sneeuw😏
  3. Aad en Joke de Gans:
    24 april 2022
    En maar denken dat het daar lekker warm zal zijn 🥶
  4. Jeroen:
    25 april 2022
    lekker he spanje toch nog een beetje wintersport