Naar Polen. Maandag 8 juli 2019

8 juli 2019 - Darłowo, Polen

Duitsland, Usedom Koserow - Polen, Darlowo Kopan. 244 km

Totaal gereden: 2511 km. Half bewolkt, 17 graadjes.

We doen het rustig aan vanmorgen. Onze sanitaire camper voorzieningen kunnen we hier weer helemaal op orde maken, also geschiede. De broodjes, vanmorgen vers gehaald in de receptie, zijn belachelijk goedkoop. Dat gold ook voor de drankjes gister bij de voetbal. Toch weinig Hollanders hier op Usedom. De eerste 30 km naar Polen zijn waanzinnig druk. We rijden stapvoets. In Polen gaat het vlot. De eerste 20 km, want dan staan we stil. Wat zou er zijn? Anderhalf uur af en toe 100 meter rijden. Het blijkt dat we op een pont de Oder moeten overvaren. Die hadden we niet voorzien. Er is een brug, maar daar rijdt geen auto overheen. Na de pont gaat het verder prima. Niet meer zo snel, want we rijden vandaag alleen B wegen, die af en toe goed, maar vaak ook slecht zijn. Kunnen we vast wennen! De laatste 25 km is een weg met ongeveer 60 vluchtheuvels om het verkeer af te remmen. Nou, dat lukt best aardig. Een Lidl vrachtwagen zit te drukken achter ons, probeert in te halen, maar zonder succes. Het waait hard en de weg wordt smaller en smaller de laatste kilometers. Uiteindelijk komen we op een mini camping uit, met uitzicht op zee. Mooie stek.