Het Vaderland verlaten. Donderdag, 4 juli 2019

4 juli 2019 - Ditzumerverlaat, Duitsland

Nederland, Katlijk - Duitsland, Ditzumerverlaat (Dollard).  146 km

Totaal gereden: 1953 km. Wolken, zon en wind, 20 graadjes.

We ontbijten nog in de tuin van onze suikerbrood familie in Friesland, die alle vijf vandaag al vroeg aan de slag moeten. We rijden eerst naar Groningen en zoeken een grote winkel met auto accessoires, omdat we geen starter kabels en trektouwtje bij ons hebben. Niet dat we die willen gebruiken deze reis, maar wie weet. Het lukt soepeltjes bij de Praxis. Het touwtje kan 5000 kg hebben. Dat moet genoeg zijn. Dan eerst bij Mc Donald voorbij. Voor Annie geen bezoek aan Nederland zonder een Mac Kroket. Dus vanmorgen dan maar, want het kwam er nog niet van. Nu kan het nog, straks zijn we in Duitsland. Na ook nog een stuk Hollandse kaas gekocht, weer op pad in oostelijke richting. We rijden langs Hoogezand en Sappemeer, wie kent ze niet van de aardrijkskunde lessen van weleer. Het valt op dat er nauwelijks nog vrachtverkeer op de weg rijdt. Een gigantisch verschil met in het zuiden en westen in dit land. Wel twee Campina wagens en verschillende verhuiswagens waarmee natuurlijk Groningers deze mooie provincie verlaten vanwege aardbevingen. Wij toeren snel naar Duitsland en zoeken vlak bij de Dollard een zeer rustig gelegen camperplaats. We wandelen nog een stuk, maar zien hier alleen weilanden en nog eens weilanden. Oma, met rollator, komt vanavond de 3 euries innen die het hier kost. Graag wel contant betalen.

1. Johannes en Lucia:
    4 juli 2019
    Ha ha “suikerbrood familie”. Die houden we er in. Jammer dat het zo kort duurde in it mooie Fryslan.
    Wij hebben genoten van jullie gezelschap. Vooral je fanatisme tijdens de wedstrijd. Laat het brood je lekker smaken. Blijf genieten en morgen weer gezond opstaan. O ja en jullie waren nog getuige van een heel mooi nieuwtje. Komen we later nog op terug. 😀