Eerste Paasdag in spaghetti land

31 maart 2024 - Cesenatico, Italië

Zondag 31 maart 2024.  Eerste Paasdag in spaghetti land

Dag 3.  Ravenna, Italië - Cesenatico, Italië                 34 km.     Totaal: 462 km.

Het wordt steeds meer lente. Vandaag geregeld een zwak zonnetje, tot wel 22 graadjes.

De camper kent geen schrikkeljaar, also is het bij ons 1 april vandaag in de display van de camper. Zelf ben ik ook vergeten mijn knokkels te tellen, anders had ik geweten dat maart 31 dagen heeft en geen 30! Alles bij elkaar hebben wij nog een dag waarin wij het met z‘n twee moeten doen en gaat eerst morgen onze groepsreis van start. Daar het hier overal wemelt van de Italiaanse campers zoeken we het niet  te ver weg om een camperstek te vinden langs de kust. De eerste die we vinden is dan ook vol bezet. De tweede lijkt ook vol, maar we vinden er nog een aardig plekje om vandaag door te brengen. Zo rijden we vandaag niet meer dan 34 km. Het plaatsje Cesenatico, waar we staan, is een badplaats met 23.000 inwoners. Buiten het strand is er een grote jachthaven en in het kanaal, wat in zee uitmond, liggen tal van museumboten. Het is gezellig druk in het stadje, de meeste winkels zijn open, er is een markt met allerlei prullaria, eettentjes, ijstentjes en terrasjes te over, kortom, we flaneren op ons paasbest uren langs het water. In de middag gaan we, terug bij de camper, hoe kan het ook anders, aan de spaghetti met overheerlijke saus (inmiddels ook ontdooid) zoals ik die nog ken uit onze restaurant tijd. Een ieder begrijpt het al: smerig lekker! Aan het begin van de avond flaneren we nog een keer door het stadje met alleen maar gezellige mensen met veel kleine kids, honden en opa‘s en oma‘s. Wat kan de wereld er mooi uit zien. En we eten een heus Italiaans ijsje. Dat smaakt waanzinnig lekker, zeker de donkere chocola, die was ……..

1. Marja en Bert Slagmolen:
    31 maart 2024
    Ziet er heerlijk, gezellig uit. 👍🐣🥚
  2. Ingrid en Wim:
    31 maart 2024
    Hoi even reageren ik wilde zeggen dat we jullie morgen zouden ontmoeten op 1April maar helaas weet je dat het morgen 1April is.Weet je zeker dat je jullie vrienden gaat ontmoeten of is het een 1April grap??? Maar zonder gekheid wat een leuk verhaal weer en fotos je bent dan ook echt in Italië.Nog geen visje op?.Morgen een goede reisdag met mooi weer wensen we jullie toe.
  3. Evelyne:
    31 maart 2024
    Is het een georganiseerde reis voor kamperaars of gaan jullie gewoon met een paar vrienden op pad? Fijne reis verder!
  4. J & J:
    4 april 2024
    Mooie foto's! En apart dat het zo druk is, maar de camperaars zijn inderdaad goed aanwezig.

Jouw reactie