Met de Ferry naar „vaste land“ VK

10 juli 2022 - Thurso, Verenigd Koninkrijk

Zondag 10 juli 2022.              Met de ferry retour naar “‘vaste land” VK.

VK SCO, Stromness - VK SCO, Thurso.             7 km.      Totaal: 10.259 km.                     Dag 86

Hieperdepiep, het is mooi weer met veel blauwe lucht en zon, max. 20 graadjes.

Het is vandaag op tijd uit de veren want de ferry wacht om 8 uur op ons. Varen doet het om 9 uur. Maar men dient op tijd in de rij te staan voor boarding time. De ferry is vol als wij als laatste de boot inrijden. Net als drie dagen terug beginnen we aan boord met een heerlijk Engels ontbijt. De zee doet het schip flink op en neer gaan. Normaal lopen is er niet bij en opspattende golven vliegen aan ons raam voorbij. Naarmate de overkant nadert wordt het rustiger weer en genieten we buiten op het achterdek in de zon. Altijd mooi hoe zo‘n groot schip de haven binnenvaart en rustig aan de kade aanmeert. We spreken af op de parkeerplaats van de Lidl, die 2 km vanaf de boot vandaan is, om de dag van vandaag door te nemen i.v.m. de Landy die niet verder kan. We besluiten het programma om te gooien en nog een dag in Thurso te blijven waar Lida en Kees zo wie so blijven moeten met de kapotte Landy voor repatriering of reparatie. Tot onze grote vreugde is het prachtig weer vandaag en willen we daar volop van genieten. Een camping is snel gevonden want die is aan de overkant van de parkeerplaats, 100 meter verder en er is plaats genoeg. We maken er ook maar een was dag van nu het weer zo mee werkt, maar genieten ook van de verder niets doen dag. Om vijf uur hebben we wel een TME‘tje, nu we nog met z‘n tienen zijn. De komende dagen gaat het weer eerder donker worden. In Orkney was dat niet eerder dan 23.30 uur. Dat blijft toch een vreemd fenomeen waar ik slecht aan kan wennen. Benieuwd hoe snel het naar „normale“ nachten gaat.