Rustdag aan zee

14 mei 2022 - Candás, Spanje

Zaterdag 14 mei 2022.     Rustdag aan zee

Spanje, Candas.    0 km.    Totaal: 4553 km.          Dag 32

Bewolkt, 14° tot wel 19 graadjes. Het blijft bewolkt, een beetje regen en toch een beetje zon.

In het TME‘tje van gisteravond hebben wij besloten hier, op camping Perlora, nog een dag te blijven. De andere 4 equipes trekken de Picos in. Wij zien redelijk wat bergen in het jaar en weinig zee, vandaar. Morgen voegen wij ons weer bij de groep. Het weer is zo zo. Niet koud, maar vanmorgen geen zon. De plaats van de camping is fantastisch gelegen op een klein schiereiland in zee. Vandaag staan we aan de rand en kijken op zee. Alleen het geluid al, heerlijk! Na ontbijt en een wasje draaien wandelen we naar het stadje Candas. Dit keer is er veel leven en de winkeltjes zijn open. Het is er gezellig. We scoren een stokbrood en een spijkerbroek en nemen een terrasje met alweer heerlijke koffie. Terug op de camping gaat zowaar de zon nog schijnen en schroef ik onze klapstoelen aan, zodat die niet te snel uit elkaar vallen. Een heuse gezamenlijk klaargemaakte nasi maaltijd en een heerlijk gezamenlijk warme douche daarna, maken de dag compleet. Alleen jammer dat we nogal naar de chloor stinken van het water hier. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Toch een camping die een aanbeveling verdient.

1. Marijke van der Wenden:
    15 mei 2022
    Prachtig met die lichtjes in de avond, eindeloos genieten aan zee.