Tag der Arbeit: feest

1 mei 2022 - Wenen, Oostenrijk

Zondag 1 mei 2022.     Tag der Arbeit: feest.

Portugal, Sameiro - Portugal, Coimbra.  135 km.  Totaal: 3211 km.               Dag 19

Overwegend mooi weer, tegen de avond bewolkt en frisser. Max 22 graadjes

Dat is nog eens een begin van de dag, als acht mensen je toe staan te zingen voor de camper. Zelfs aan cadeau‘tjes is gedacht. Een Portugees  gelukshaantje, ingepakt in wc papier, een groot stuk Spaans spek van de hoogste kwaliteit, mooi vacuüm verpakt, Loch Ness poppetjes, een wilde bos bloemen en een paar flesjes drank die het nog feestelijker maken. Na deze feestelijkheden rijden we niet te laat weg, om ook niet te laat op de camping te arriveren, want we hebben wel wat voor te bereiden voor vanavond. De camping ligt op ongeveer 750 meter zeehoogte en al snel gaat het na het schilderachtig gelegen Manteigas flink omhoog met prachtige uitzichtpunten. We rijden dan dwars door de Serra da Estrela. Het landschap wordt steeds wilder, geen bomen meer en verspreid over de heuvels grote brokken steen waarvan je afvraagt hoe die zo kunnen blijven liggen. Af en toe zie je wat beesten rond grazen en een enkele boer op pad met zijn geiten. Druk is het niet, een enkele camper die hier rijdt. Vanaf een hoogte van 1400 meter gaat het dan weer naar beneden en rijden we een stuk sneller. Ook in Portugal zijn de doorgaande wegen prima. Na het koffie moment rijden we door een landschap met heel veel in bloei staande gele brem. Een prachtig gezicht in dit deel van het jaar. Na een stuk snelweg zijn de laatste km‘s dan langs de rivier Mondego, die uiteindelijk in zee stroomt. De camping is goed bezet en een aardig plekje zoeken is lastig. Gelukkig hebben we tijd genoeg om het feestje voor vanavond goed voor te bereiden. Een dikke jumbo tas met gekochte eet- en drinkwaar stallen we uit en maken het gezellig. Als om 18 uur alle teamleden present zijn, maken we er een top avond van, met de nodige sterke verhalen naar mate de avond vordert. Het is moeilijk te zeggen hoe vaak het piepje van de telefoon gaat met felicitatie berichtjes op Facebook en hoeveel FaceTime en telefoon gesprekken er zijn vandaag. Het is een warm gevoel zo gekend te zijn. Tot onze verbazing is om een uur of 10 zo goed als alles weg gegeten en gedronken. Het was een fijne dag en toen sliep Nijntje in.

1. Loes:
    2 mei 2022
    Gertjan, alsnog van harte proficiat.
    We genieten van de verhalen en Mooie fotos. Groetjes
  2. Martin:
    2 mei 2022
    Alles smerig lekker begrijp ik 👍🤪