Een lek dakraam

20 april 2022 - Irun, Spanje

Woensdag 20 april 2022.     Een lek dakraam

Frankrijk, Gastes - Spanje, Irun.   211 km.   Totaal: 1891 km          Dag 9

De hele dag regen, van zachtjes tot plensbuien, van 6 tot 10 graadjes.

Na inspectie van waar de lekkage vandaan komt, lijkt het dakraam de schuldige. Gisteravond laat de camper aan de voorkant iets hoger gezet, waardoor het water beter van het dak weg loopt. Dat werkt, het lekt minder. Vanmorgen een op internet gezochte camper onderhoud en reparatie bedrijf opgezocht, 17 km terug op de weg van gisteren. Helaas zijn we eerst om 2pm aan de beurt. Net om de hoek zijn een paar grote winkels, dus we doen ons uiterste best hier niet te snel doorheen te lopen. Het regent nog steeds, dus parkeren we taktisch, met de neus iets hoger. Zo komen we met koffie, Aldi, koffie, Action, koffie en zelfgemaakte tomatensoep de tijd door. Bij “40 Loisirs”, zoals het bedrijf heet, rijden we precies op tijd de werkplaats in. Met hulp van Google en met veel gebaren zeg ik “le toit fuit à la fenêtre”. Direct daarna wordt het dakraam er vakkundig uit gesloopt en zie daar, het wordt helder waar het fout zit, of te wel, waar het lekt. Alle kit wordt verwijderd en na een uur begint het opnieuw in kitten en terug plaatsen van het dakraam. Na 5 kwartier is de klus geklaard. We hebben er vertrouwen in dat het euvel is verholpen. Onze reisgenoten zijn inmiddels in Bilbao. Wij besluiten deze stad over te slaan en morgen weer aan te sluiten in Burgos. Wel rijden we nog een stuk richting Spanje en vinden een camperplaats net over de grens, vlak voor San Sebastián. Enige angst dat het toch nog lekt, bezorgt ons een stijve nek van naar boven kijken. Maar gezien het nog steeds regent, en het binnen droog blijft, mogen we er van uit gaan dat de nette meneer van “40 Loisirs” zijn werk goed heeft gedaan.

1. Jack & Bea:
    20 april 2022
    Gelukkig geen zwembad binnen dan, maar wel ff schrikken. Hopelijk blijft het bij dit enige tegenslagje en gaat de rest van de reis probleemloos.
  2. Janny de Winter:
    21 april 2022
    Gelukkig verholpen, goede reis verder!
  3. Wim:
    21 april 2022
    Gezellig te lezen, steeds opnieuw.
    Ook Ries zou je verhalen willen lezen.
    [email protected]
  4. Louwra de winter:
    21 april 2022
    Oh nee weer wat met water in de camper.
    Gelukkig dat ze het konden maken.
    Goede reis en hopen op wat beter weer.
  5. Martin:
    21 april 2022
    Stolk en water….. dat werkt niet! Fijn dat het gevonden is! 😉