Nog een keer aan zee. Donderdag, 7 november 2019

7 november 2019 - Asproválta, Griekenland

Griekenland, Alexandroupolis, Griekenland, Asprovalta. 240 km

Totaal gereden: 22.629 km. Half bewolkt, 24 graadjes.

Wat is Griekenland toch een gezellig land. Dat gevoel komt vandaag weer helemaal boven. Overal vriendelijke mensen, ook al koop je alleen een blikje sardientjes voor 1,28 euries, wat ik dus doe. We willen landelijk rijden, also staat in de navy “geen tol” geprogrammeerd. Dat geeft een vreemde rit van op en af de autobahn. De navy schijnt precies te weten waar de tolhuisjes staan. Zo gaat het vandaag veel sneller dan gedacht en komen we om een uur of twee in Asprovalta, waar we een pracht plek aan het strand vinden. Het is half bewolkt, 24° en af en toe zonnig. Heerlijk nazomer weer. Ik schil de aardappeltjes die ik in het wild heb gevonden. An maakt een prutje met kip stukjes, ui en paprika. Zo eten we weer een keer in de middag om een uur of drie. Vanavond stappen we het wilde leven van Asprovalta in. Geen toerist te zien daar, veel winkeltjes dicht, maar wel heerlijke koffie met iets lekkers bij een bakkertje waar meer mensen zitten. Daar moet het oké zijn en dat klopt helemaal. We kopen weer een aantal snuisterijen die in de camper een plaatsje moeten krijgen. Als we niet oppassen komen we met meer zooi thuis, dan we eind juni mee namen. Terug naar ons huisje is het al pik donker en het is even zoeken met ons Alpenferienpark lampje waar de camper staat. De klok is weer een uur verzet en dat schilt ook wel weer met donker worden. We hebben nog een uur in tijd terug te gaan t.o.v. Oostenrijk en Hollandia. Waar weten we niet. Onze handy helpt, die weet wanneer.