Partir c’est mourir une peu. Woensdag, 23 oktober 2019

23 oktober 2019 - Samsun, Turkije

Turkije, Trapzon - Turkije, Samsun.  340 km

Totaal gereden: 20.021 km. Bewolkt, 20 graadjes

En dan is het zover. Een ieder gaat zijn eigen weg, sommigen zitten over een aantal dagen op de boot van Griekenland naar Italië, sommigen trekken rustig door Turkije. Na veel gezoen en geknuffel rijden we om negen uur verder westwaarts de hele dag langs de kust, naar Samsun. De wegen zijn prima, de winkels ogen bijna als bij “ons”. Alleen de vele moskeeën en hoofddoekjes maken duidelijk dat dit geen Westers land is. Ook de gewapende politie controles, we zien er vandaag 8, zijn vreemd om te ervaren. Zo streng zijn ze in Iran nog niet. We hebben een camperplaats in Samsun op het oog, die positief staat beschreven op de NKC app en iOverlander. We staan hier samen met Bep en Heleen. Een prima overnachtingsplaats, netjes, schoon, fijne douche, wat moeten we meer. We dineren samen met bruine bonen soep en spaghetti en babbelen de reis nog even door. Gewoon een hele gezellige avond met elkaar.

1. Aad en Joke de Gans:
    23 oktober 2019
    Nog even dan zijn jullie weer in veilige land,!We zullen jullie verhalen missen.Goede reis verder! Groet.
  2. Wardje:
    23 oktober 2019
    Wat was het super om deze belevenissen met jullie mee te mogen lezen/ beleven! Andere "verwegistanlanden" zoals we hier zeggen, met hun eigen gewoonten, levensstijl. ..
    Met mijn nieuwsgierigheid, was dit echt smullen!
    Voor jullie nog even rustig aan naar "huis" in Karintië.
    Waar wij het komende jaar zeker onze vakantie weer zullen doorbrengen!
  3. Jeroen:
    24 oktober 2019
    wat een geweldige reis komen jullie gauw weer opzoeken
    tot snel
  4. Ria van Haften-Verhoeven:
    24 oktober 2019
    GJ bedankt voor alle mooie verhalen. Wij wensen jou en Annie nog een veilige reis en goede aankomst toe hoor.
  5. Harmke en Willem Prins:
    24 oktober 2019
    En dan is het zover ik ga jullie reisverhalen elke dag missen. Wat een onderneming zeg. Ik maakte me wel af toe zorgen hoor om jullie,maar gelukkig waren jullie niet alleen. Straks als je weer vertrouwd op jullie berg zit dan met de foto’s in de hand nog een keer de reis beleven. Ik wens jullie nog veel plezier verder met jullie reis en hopelijk zien we jullie weer gauw. Veel liefs
  6. Jan Hofsteenge:
    24 oktober 2019
    Blijf je verhalen wel schrijven tot je weer thuis bent, ondanks mijn soms wat cynische opmerkingen! Ons kent ons!
  7. Hans Werlich:
    24 oktober 2019
    We hebben genoten van jouw compacte niet al te lange verhalen met toch alle informatie die van belang is. We wensen jullie een fijne en veilige thuisreis en hopen jullie gauw weer te ontmoeten.
    Liefs, Hans en Nek
  8. Marijke van der Wenden: