De laatste dag (deze reis), zondag 1 juli 2018

Italië, Quinto di Treviso - Oostenrijk, Schönboden.   212 km

Of je wilt of niet, ook aan deze reis komt een eind. De camperplaats betalen is niet eenvoudig. Uitleg hoe het e.e.a. in zijn werk gaat is uiteraard alleen in het Italiaans. Het gisteren gekregen muntje moet met de juiste kant naar boven in een bakje gelegd, dan geeft het apparaat aan wat er betaald moet worden in muntstukken van 1 of 2 euro. Daarna het muntje weer meenemen naar de uitgang en in de aanwezige gleuf werpen en de slagboom opent zich. Voor ik dat door heb, moet ik wel een Italiaan, die een beetje Engels verstaat, vragen mij de handleiding uit te leggen. Na een half uur hebben we deze operatie met succes uitgevoerd. Vandaag rijden we het laatste stuk naar ons thuis in Oostenrijk: Schönboden. Het blijft allemaal typisch Italiaans, maar hoe noordelijker we komen zien we toch de Oostenrijkse invloeden in bouwstijl. Aan de ene kant prima weer naar huis te gaan, toch zou het voor ons best langer mogen duren. Truus stuurt ons nog een keer een afgesloten weggetje op, maar ook dat trotseren we. We rijden nog door een ons onbekend vogelreservaat, niet verder dan 80 km voor Oostenrijk, waar een meertje met bijzonder gekleurd gesteente is. Om een uur of vier rijden we de camping op en melden ons bij de baas. We horen dat “onze” Max vooraan ligt in de formule 1 race in Oostenrijk. Bij Jack zie ik de finish en luister naar 2 mooie volksliederen, de Nederlandse en Oostenrijkse, onder het genot van een echte Gösser. Louwra en Henk heten ons welkom thuis en hebben een forel verrassing bij Forellenhof.

1. Lia en Willem:
    2 juli 2018
    Mooie vakantiereis, we hebben er van genoten en was het voor ons ook een vakantie.
  2. Ingrid:
    2 juli 2018
    Genoten van jullie verhalen goed dat je weer gezond terug in die heimat bent liefs W&I.
  3. Eite Boonstra:
    2 juli 2018
    Hele mooie vakantie reis. We hebben genoten van jullie verhalen. Misschien in de toekomst kunnen we nog gebruik maken van jullie ervaring.
    Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis gekomen zijn.
    Groetjes en liefs Angelica en Eite
  4. Marijke van der Wenden:
    2 juli 2018
    Dank voor het ons meenemen op reis de verhalen, maar vooral de foto's erbij geven een mooi compleet beeld van waar jullie waren. Tot volgende week in Wenen.
  5. Loes:
    2 juli 2018
    We gaan de verhalen missen. Dank voor het mogen meereizen. Waar gaat de volgende reis heen??? Groetjes aan louwra en henk.
  6. Janny de Winter:
    2 juli 2018
    Welkom thuis🙋🏼😄🍷, ik zal jullie reis verhalen die ik iedere ochtend gelezen heb missen🤔😲😄😘!!!
  7. Ab & Trudy.:
    2 juli 2018
    Bedankt voor jullie mooie verhalen.
    De tocht heeft bij ons veel herinneringen doen opleven.
    Hopelijk treffen wij elkaar weer snel na onze terugkomst uit The New world.
  8. Louwra:
    2 juli 2018
    We hebben zeker ook genoten van alle reisverhalen.
    Voor ons was het altijd een bijzonder leuke avondsluiting.
    Leuk om dit af te sluiten met een gezellige avond samen.
  9. Joke en Frank:
    2 juli 2018
    Dat was een mooie reis, leuk om te lezen! En nu gauw naar de tandarts!
    Groetjes