Een warme dag, zaterdag, 30 juni 2018

1 juli 2018

Italië, Rimini - Italië, Quinto di Treviso.   209 km

Ik weet het niet zeker of ik het eerder deed. Maar nu zijn wij toch echt een keer wezen flaneren, en wel langs de Rimini boulevard bij Igea Marina. Eerst om een uur 10 ‘s avonds komt het volk hier echt tot leven. Kinderen daarbij zijn geen probleem, die doen gewoon mee, of niet, als ze half slapend, jankend of zeurderig mee gezeuld worden, of in een kinderwagentje mee rijden. Alle toeristische winkeltjes, restaurants, ijstenten en bars zijn open en maken de nodige muziek. Rustig wordt het hier pas om een uur of drie in de nacht. We slapen also ietwat onrustig. Douchen gaat hier zoals niet eerder beleefd. Voor één eurie krijg je 20 liter warm water. Je kunt de kraan onderweg, als je het boeltje wilt inzepen, rustig uitzetten en daarna weer verder gaan. Ook geen gedoe van mannetje vrouwtje, dus lekker met z’n twee. Als campercamping stek krijgen ze hier een dikke voldoende. Het is zaterdag wel erg warm met 33 graadjes onderweg. We bezoeken nog een super grote mercato en rijden langs de kust, waar het een en al camping is, richting Venetië, naar een camperplaats aan een meer in de buurt van Treviso. Zodra we bij Venetië richting Treviso rijden is het weer stil op de weg. We zien opeens weinig campervolk meer. Op deze plaats in Quinto, voor 29 campers, staan we vannacht met drie campers. Ook hier goede voorzieningen. Met een munt kun je het toiletgebouw openen, toiletteren, wassen of douchen met warm of koud. Ook voor de camper zijn alle voorzieningen daar. Wel morgen aan de poort met muntgeld de 20 euries betalen. Maar daar zijn we op voorbereid met ons munten bakje. Waar we ff geen rekening mee hebben gehouden is het terrein naast de camperplaats. Het zijn hier de z.g. Quintose Kirchtage, wat hier zeer uitbundig vanavond en vannacht in een kermisachtig en dansachtig gebeuren plaatsvindt. Dat betekent harde muziek op house niveau. De dans tent, met rustige muziek, staat een eind verder. Aan de rand van het kermisterrein zien we nog een rivierkreeft van zeker 15 cm groot. Tot slot blijkt dat we dichtbij het vliegveld van Treviso zitten. Als je van vliegtuigen houdt, ieder kwartier vliegt er eentje laag over. Maar niet meer na 23.30 uur. Dan horen we alleen nog maar de kermis. Maar ook dat gaat voorbij. Na 01.00 uur is het echt stil.