Verder wetenswaardig deze zomer

27 september 2018 - Schönboden, Oostenrijk

Begin juli hebben we een date met Professor Dr. Martin Leixnering in het Rudolfinerhaus in Wenen. Hij schijnt de beste handchirurg van Oostenrijk te zijn. Nou dat hopen we dan maar. Dick en Marijke hebben hun bezoek aan Wenen aan onze date aangepast, zodoende wij dezelfde week in Wenen zijn. Wij op een stadscamping, zij in een appartement in Wenen. Gezamenlijk trekken we een aantal dagen door Wenen. Ook Schönbrunn wordt door ons bezocht. Dr. Martin is helder in zijn uitleg hoe mijn handje te verbouwen. Als ik wil kan ik een afspraak maken voor de operatie.

Direct na deze week komen Mark, Tamara en de kids een paar dagen naar Reisach en direct daarop volgend Ivo en Lodi. Het vraagt wat organiseren, maar we komen er uit. Het worden twee prachtige weken met elkaar met ook een BBQ avond met Jouri, Kerstin en kids erbij. De middag met z’n allen aan de Presserersee is ook een toppertje.

Begin september moet ik mij weer melden in het Rudolfinerhaus voor mijn handoperatie. Deze verloopt zoals gepland en met een blauwgips armpje lopen we de week erop volgend met Henk en Piëta door Wenen. We staan op een camping in Klosterneuburg, vlak bij Wenen. Met een weekkaart scheuren we met U-Bahn, Zug und Eisenbahn door de stad. Geen stad waar het openbaar vervoer zo goed functioneert. Terug in Schönboden (ons Schönbrunn) blijven Henk en Piëta nog een week en verschijnen daarna Arend en Biljana ten tonele in de Seearend. Het weer blijft verschrikkelijk mooi dit jaar. Eind september hebben we nog geen enkele keer de houthaard gestookt. Op 2 oktober mag ik mij weer melden bij Dr. Martin. Ik plan deze trip met de trein. Dat moet in één dag heen en weer mogelijk zijn. En daarna een beetje oefenen met het handje en hopen dat het de 33 euries per maand voor de komende 20 jaar waard is geweest. Ik reken er wel op!

1. Dirk:
    27 september 2018
    Mooi man, geen fito’s van Wenen?
  2. Eite Boonstra:
    Hallo Gert-Jan,
    Het is ons even ontgaan dat je aan je hand geholpen moest worden. Heb je een ongeluk gehad.
    In ieder geval veel beterschap.
    Hartelijke groeten ook aan Annie .
  3. Carla:
    27 september 2018
    Dacht even dat je alweer op reis was
    Leuke fotoos!!
    Succes met herstel
  4. Aad en Joke de Gans:
    27 september 2018
    Hoi Gert -jan, wist niet dat je iets aan je hand had ! Beterschap gewenst. Gr Aad &Joke.Ook groetjes aan Annie.
  5. Jos Groenendijk Groenendijkj:
    28 september 2018
    Hoi Gert-Jan, ik hoop dat je weer snel je handjes kan laten wapperen! Sterkte.