Bootsafari op de Chobe Rivier

23 oktober 2023 - Kasane, Botswana

Maandag 23 oktober 2023.  Bootsafari op de Chobe Rivier

Dag 17. Kazungula, Botswana - Kasane, Botswana.         28 km.   Totaal: 3133 km.                                                                                                             Na onweer, weer snel op tropische temperaturen, tot 38 graadjes vanmiddag.

Geen vroeg programma vandaag. Van het terrein af rijden op vochtig zand gaat iets soepeler dan eergisteren naar de camping. De volgende camping is vlakbij, aan de Chobe rivier, op Chobe Safari Lodge. Ligt fantastisch mooi aan de rivier. Alleen het camping gedeelte is naatje. We staan dicht op elkaar, maar dat is te dulden met de mooie omgeving met zwembad en restaurant. Om 15.00 uur hebben we een bootsafari op de Chobe rivier. Tijdens de boottocht zien we weer allerlei soorten dieren in het wild. Het bootje, met vijftig passagiers, stopt bij verschillende dieren die van dichtbij te fotograferen zijn. De mooiste zijn deze tocht de krokodillen. Groot zijn ze niet, maar indrukwekkend wel. Je kunt ze haast aanraken, maar dat wordt afgeraden. Na de tocht van 3,5 uur, met nog een prachtige zonsondergang, genieten we van een machtig lekker, ja zeker, een smerig lekker buffet in het restaurant. Er is van alles. We scoren zelfs een soort van kibbeling. En dat is Botswana. Het bier heeft minder alcohol hier. Da’s gunstig, dan drinken we er nog een. Morgen weer vroeg op, om niet te zeggen erg vroeg.

1. Loes:
    24 oktober 2023
    Wat een fantastische reis.
    Heerlijk om mee te reizen. Dank
  2. Marja beers:
    24 oktober 2023