Tassen inpakken

28 november 2023 - Melkbosstrand, Zuid-Afrika

Dinsdag 28 november 2023.    Tassen inpakken.

Dag 52.  Melkbosstrand, Zuid Afrika.    0 km.   totaal: 8939 km.

Half bewolkt heerlijk weer. 25 graadjes.

Vandaag doen we niet veel. Geen wekker, geen kilometers draaien, geen briefing, geen routeboek aanwijzingen, geen groepsuitjes. Gewoon relaxed onze tassen inpakken en hopen dat we niet te veel gekocht hebben om het gewicht van 23 kg niet te boven te gaan. Ook is het een kunst om onze fourage en drank voorraad donderdag tot een minimum te hebben gereduceerd. De tassen parade is nog een heel gedoe in de camper. Maar met beleid kom je een eind. Als ik mijn tas aan de weegschaal hang, zit ik twee kilo boven de toegestane 23 kg in. Dat gaan we er maar op wagen. Er zijn nog wel een boel kleine dingen. Dat moet dan bij An in de tas of in de handbagage. We gaan het zien. An haar tas is nog niet vol, maar ik vermoed dat die niet zo zwaar is. De koelkast is al aardig leeg, het voorraad kastje eveneens. Een verdienste van Annie, dat mag gezegd. In de middag lopen we een stuk over het strand, dat hier op 50 meter afstand ligt. Het waait behoorlijk en de zee is onrustig. Bijna niemand op het strand te zien. Wel een hoop troep wat aanspoelt. We zien ook twee dode zeehonden die hier half liggen te vergaan. Niet bepaald het beeld dat je hebt om lekker op het strand te recreëren. Een stuk wandelen langs de oceaan prima, maar dat is het dan ook. En, uitkijken voor de vele honden die uitgelaten worden. Alles loopt los en blaft ons hier en daar flink aan. Terug op de campsite maakt An een lekker prutje van wat nog in voorraad is. Heerlijk met die noedels die na twee minuten in heet water geconsumeerd worden. Gelukkig staat er nog een biertje koud en witte wijn voor An. Helemaal top! Morgen staat nog een Highlight op het programma: het Robbeneiland.

1. Wim en Ingrid:
    29 november 2023
    Jullie kunnen denken aan de mooie herinneringen van deze reis bijzonder hoor ook naar Robben eiland.Goede reis terug liefs.
  2. Evelyne Timmer:
    29 november 2023
    Goede reis terug! Ik heb ook meegereisd en erg genoten! Dankjewel!
  3. Harmke en Willem Prins:
    29 november 2023
    Goede reis terug,ik zal jullie verhalen missen
  4. H & P:
    29 november 2023
    Nog een mooie laatste dag toegewenst en tot spoedig ziens.
  5. Louwra:
    29 november 2023
    Alle mooie verhalen waren een heerlijke avondsluiting.
    Ga ze missen maar nog fijner is het om jullie gauw weer te zien.
    Goede reis. 🙋🏼‍♂️🙋🏻‍♀️
  6. Arend en Biljana de Winter:
    30 november 2023
    Het was weer een geweldige belevenis om jullie prachtige verhalen en voor ons vele herkenningen te lezen ,bedankt .Goede reis terug naar het natte Nederland .groetjes Biljana en Arend .