Rimini strand, vrijdag 29 juni 2018

29 juni 2018

San Marino, San Marino stad - Italië, Rimini.   41 km

Stond de camperplaats waar we overnachtten vanmorgen goed bezet, tegen de tijd dat wij weggaan staan alleen onze buren er nog. En dat is rond half 11. Rimini is niet ver weg, waar we vandaag nog ff willen nagenieten van deze reis. Met 29 km hebben we op aanraden van de buren een camperplaats aan zee op het oog. Dat het 41 km worden, komt dat we nog graag een boodschapje willen doen en winkels hier ver te zoeken zijn. Hier aan de kust bij Rimini is het een en al camping, hotel en alles wat daar toeristisch bij hoort. Niet bepaalt de plaats waar wij op koersen, maar dit maal kiezen we er voor. Na 2x complet te horen, staan we nu op een campercampingstraatje met alleen maar Italianen. Het strand is niet verder dan 50 meter lopen. De voorzieningen zijn prima, het strand is goed, zelfs met echt zand dit keer. Het zeewater is warm, veel te warm, maar wel nat en een beetje zout. Om te zwemmen moet je eerst 80 meter de zee in lopen. Tot zo ver is het niet dieper dan knie hoogte. Je moet er wel wat voor over hebben. Naast ons staan een opa en oma met een verschrikkelijk krijsend kind (en oma). We zien ze niet door de heg, maar horen ze des te beter. Ook dat hoort er hier bij.