Stof happen in Etosha National Park

30 oktober 2023 - Halali, Namibië

Maandag 30 Okt 2023.    Stof happen in Etosha Nat. Park

Dag 24. Etosha Numutoni, Namibië - Etosha Halali, Namibië.      142 km.  Totaal: 4375 km.                                                                                             Na en koele nacht, vandaag snikheet tot 46 graadjes.

We doen echt ons best vanmorgen. Om 6 uur gaat de wekker. De nacht was aangenaam koel. Vroeg opstaan om op Pirschfahrt, of te wel gamedrive te gaan met de camper. Als we om half zeven buiten komen is iedereen reeds vertrokken. Wij zijn vandaag duidelijk de laatste. Lekker puh, ik vind het best. Er zijn een 10 tal doelen waar we wild hopen te zien. We kiezen er een paar uit, waar we geen spijt van krijgen. De hoofdweg, C38, kan soms met 20, soms met 50 km worden bereden. Alle paden daar buiten, met veel putten en stenen, een ware uitdaging om geen lekke band te rijden. Nieuwe dieren zien we niet, maar het blijft een prachtig schouwspel hoe verschillende dieren door elkaar heen op zoek zijn naar water. Bij plaats Batia zien we honderden dieren als zebra’s, gnoes, springbokken, steenbokken, gnoes, struisvogels, koedoes, impala’s en olifanten door elkaar lopen. Waanzinnig, zoiets zie je alleen op tv toch? We blijven wel vreemdelingen in die grote campers. Alle auto’s zijn hier verder 4x4, van het type Toyota land cruiser en Landrover. Wij lachen ze wel uit als het gaat om een plasje te doen of een bakkie koffie te zetten. Dat is ons voordeel weer. Onderweg scoren we nog een familie cheetah’s, een moeder met vier of vijf jongen. Door het struikgewas kan ik er een foto van nemen. Om een uur of één staan we drie km op Etosha Lookout in de Etosha Pan en kijken over een dode zandvlakte en schieten een paar foto‘s. Op de vlakte zien we verschillende tornado‘s in de verte. Hierna vinden we het welletjes en rijden naar de Halali lodge/camping. Een ruime camping met zanderige ondergrond. We hebben zelfs internet verbinding en werken onze blog bij tot vandaag. Rondom zonsondergang gaan we naar de waterplaats van de camping, waar zich een prachtig schouwspel voordoet. Veel familie olifanten komen drinken en baden, een viertal neushoorns komen langs, verschillende hyena‘s lopen rond en een tijger laat zich af en toe zien aan de rand, maar trekt zich weer terug. Morgen is de laatste dag in het park en gaan we nog een keer op gamedrive.

1. Evelyne:
    31 oktober 2023
    Wel heel erg warm hoor!
  4. Marja beers:
    2 november 2023
    Prachtige foto’s, wat een hitte, respect voor jullie. 🥵