Op asfalt rijden en lekke band

1 november 2023 - Kamanjab, Namibië

Woensdag 1 nov 2023.     Op asfalt rijden en lekke band

Dag 26.  Etosha Okaukuejo, Namibië - Kamanjab, Namibië.      267 km.   Totaal: 4784 km                                                                                               Een gewone warme dag met maximaal 37 graadjes

We verlaten vanmorgen het Etosha National Park. De laatste 20 km op heus asfalt. Dat is wel wennen zo snel rijden. Bij de poort, waar we moeten laten zien dat we betaald hebben, rij is iets te ver door. Ik richt mij op een man in uniform. Helemaal fout, de dame die een paar meter doorvoor zit is de dienstdoende beamte. Dat levert een interne koelkast controle op. Er mag geen vlees, eieren en plastic worden meegenomen. Nou wisten wij dat, also is het e.e.a. goed verstopt. Na de ernstige blik in de koelkast mogen we verder rijden. De volgende stop is in Outjo, een middel grote stad waar veel toeristen komen. Er is een koffietent waar we inderdaad heerlijke koffie drinken en internet verbinding hebben. De van oorsprong Zwitsers bakken ook taarten. Wij genieten van een goed ontbijt. En dat voor 3,50 euries! Na diesel tanken en wat inkopen bij de Spar, gaat het verder naar Kamanjab. Een totaal saaie weg, immer gerade aus, met grote boerderijen aan beide kanten. Even daarvoor zou de afslag zijn. Nou, dat gaat tot drie maal fout en levert 16 km schotterweg voor niets rijden. Eenmaal de juiste afslag en op de cheeta‘s farm merk ik dat de rechter achterband er enigszins plat uitziet. Dat wordt bandje wisselen. Gelukkig is technische Martin op de farm en helpt mij. In plaats van 3.5 bar, zijn er nog 1,5 bar over. Morgen is reparatie geboden. Martin vraagt dat mij te doen, maar leider Jan neemt die klus van mij over. Wij schijnen een verouderde banden maat te hebben. Daarom moet de band gerepareerd worden. Op de Farm is een fantastisch verfrissend zwembad aanwezig. Erg knap zo in de wildernis, 10 km verwijderd van de hoofdweg. De avond is een BBQ georganiseerd. Het wordt een bonte avond met veel vlees, drank en aanvullend voer. Om 23.00 uur vallen we in bed.

1. Marja beers:
    2 november 2023
    De BBQ ziet er zeer Zuid Afrikaans uit. Mooie foto’s.