Camper ophalen

10 oktober 2023 - Sabie, Zuid-Afrika

Dinsdag 10 oktober 2023     Camper ophalen

Dag 4. Lodge Pretoria, Zuid Afrika - Sabie, Zuid Afrika.               370 km

Mooi weer, niet heet, niet koud, mooi reis weer.

De wekker gaat nog vroeger dan gisteren: 5.45 uur. Ons hele handeltje staat klaar om naar de camper over te brengen. Eerst een snel ontbijt, dan uitchecken bij de receptie en de bus in. Die brengt ons naar Bobo camperverhuur in Johannesburg. Met ook hier de nodige file worden we 1,5 uur later door de hele crew van Bobo ontvangen met koffie/thee en fruit. Na een algemene informatie gaat het in groepjes naar het buro voor de administratieve afhandeling. Daarna nog uitleg van hoe alles moet of zou moeten functioneren en rijden maar. De hele procedure loopt gesmeerd. Duidelijk dat SeaBridge als klant behouden moet worden. De eerste stop in 500 meter verder bij de supermarkt. Er moet de nodige fourage worden ingekocht om onderweg te overleven. We zien al onze reisgenoten met briefjes door de winkel rennen om niets te vergeten wat natuurlijk toch gebeurd. Er is haast want we moeten nog 350 km rijden naar Sabie. Een redelijk saaie weg voor Afrikaanse begrippen, ja grote delen zijn zelfs een tolweg. Het tweede deel is tweebaans en met mooiere natuur om ons heen. We rijden maar één keer fout, maar dat komt natuurlijk door de Garmin. Gelukkig is er ook nog Google Maps die hulp biedt. We rijden vaak achter vrachtwagens met grote letters Abnormal achterop. Of de man Ab Normal heet of dat het abnormaal vervoer is, dat weet ik niet. Om 17.00 uur rijden we de camping op en zien dat we in de midden groep zitten qua aankomst. De hele camper is een zooitje, want onze tassen liggen grotendeels open en vol, op wat straks een bed moet worden. Maar voordat dit geklaard kan worden is er de briefing voor morgen. We waren wel zo handig om in het restaurant eten te bestellen. Het is forellen avond met ijs toe. IJs met zo’n gekonfijt vruchtje zoals vroeger bij van der Valk op de appelmoes. Moet eerlijk gezegd, Annie’s en Jouri’s forellen waren smaakvoller. We zitten naast vegetarische Wieners die nog half in Duitsland wonen. Aardige lui met heerlijke camperreisplannen voor de komende jaren. Al met al stappen we om 21 uur de camper binnen en doen een een poging de camper in te ruimen. Als afsluiting drinken we een kopje thee, bij gebrek aan iets beter.

1. Jack & Bea:
    10 oktober 2023
    De camper ziet er inderdaad super uit. De camping ziet er ook heel goed uit met mooie ruime plekken.
  2. Dirk:
    10 oktober 2023
    Nou, Stokkies, geniet ervan
  3. Marja beers:
    11 oktober 2023
    Mooie camper, abnormaal betekend inderdaad dat het groot vervoer is, je ziet het door het hele land. Grappig hé, die Afrikaanse taal. 👍🤣
  4. Aad en Joke de Gans:
    11 oktober 2023
    Nu genieten en veel zien ,mooie camper.
  5. Jan Willem en Machelina:
    11 oktober 2023
    Hoi A&GJ, om pret te hê met jou toer. Geniet al die mooi en skryf so nou en dan mooi stories. Groete uit 'n al hoe kouer Nederland
  6. Ernest Groensmit:
    11 oktober 2023
    Die camper ziet er zeker veelbelovend uit. Daar zouden jullie het toch een paar weekjes in moeten kunnen uithouden, hij lijkt behoorlijk groot!
  7. Wim en Ingrid:
    12 oktober 2023
    Genieten weer van jullie verhalen.Het is een hard leven om camperaar te zijn geniet van jullie reis.