Es geht los: Südliches Afrika

7 oktober 2023 - Langenselbold, Duitsland

Zaterdag 7 oktober 2023.      Es geht los: Südliches Afrika

Dag 1.  Langenselbold, Duitsland.       Mooi najaarsweer, 22 graadjes.

De donderdag is vertrek uit Reisach. We denken alles geregeld en gedaan. Toch lastig dit keer met het vliegtuig af te reizen. De camper bepakken is een routine, maar nu een tas met max. 23 kg vullen voor een twee maanden rondreis, is andere kost. Een goed gebruik bij vertrek is bij Matitz een ontbijtje te nuttigen. Dat doen we met plezier en worden door Gerda hartelijk ontvangen. In Kufstein nog even ons kleine Panda tankje gevuld. Nu niet te veel gas geven in Duitsland, anders halen we Langenselbold niet, dat blijft spannend. Eerst daar is het dan weer tijd voor een tankbeurt. Tussen Nürnberg en Würzburg zijn er natuurlijk hoofdzakelijk „werk aan de weg“ werkzaamheden met de nodige vertraging. Toch zijn we om een uur of zes bij Cobie in Langenselbold. Helaas bedenken we ons onderweg dat er nog een Apfelstrudel in de oven staat. Gisteren nog ff door An gemaakt. En een Restmüll zak moet nog bij de Seearend in de container. Gelukkig is broeder Arend nog ter plaatse om deze omissie te herstellen. De vrijdag is het ontbijten bij het bakkertje hier vlakbij en bij de Griek een hapje te doen in de vroege avond. De bloembollen, meegenomen voor Cobie, mag ik vandaag in de grond doen verdwijnen. Nou, nog een hele klus, het lijkt Reisach wel, zo‘n keiharde grond met een en al steen en wortel. Zaterdag wordt de Panda op een zijspoor gezet in de tuin bij Cobie. Met de druppellader zou het goed moeten gaan. Het is nu 16.00 uur, over een uurtje gaat het naar het vliegveld, in de nieuwe Suzuki Ignes, Cobie brengt ons weg.