Es geht los: Südliches Afrika

7 oktober 2023 - Langenselbold, Duitsland

Zaterdag 7 oktober 2023.      Es geht los: Südliches Afrika

Dag 1.  Langenselbold, Duitsland.       Mooi najaarsweer, 22 graadjes.

De donderdag is vertrek uit Reisach. We denken alles geregeld en gedaan. Toch lastig dit keer met het vliegtuig af te reizen. De camper bepakken is een routine, maar nu een tas met max. 23 kg vullen voor een twee maanden rondreis, is andere kost. Een goed gebruik bij vertrek is bij Matitz een ontbijtje te nuttigen. Dat doen we met plezier en worden door Gerda hartelijk ontvangen. In Kufstein nog even ons kleine Panda tankje gevuld. Nu niet te veel gas geven in Duitsland, anders halen we Langenselbold niet, dat blijft spannend. Eerst daar is het dan weer tijd voor een tankbeurt. Tussen Nürnberg en Würzburg zijn er natuurlijk hoofdzakelijk „werk aan de weg“ werkzaamheden met de nodige vertraging. Toch zijn we om een uur of zes bij Cobie in Langenselbold. Helaas bedenken we ons onderweg dat er nog een Apfelstrudel in de oven staat. Gisteren nog ff door An gemaakt. En een Restmüll zak moet nog bij de Seearend in de container. Gelukkig is broeder Arend nog ter plaatse om deze omissie te herstellen. De vrijdag is het ontbijten bij het bakkertje hier vlakbij en bij de Griek een hapje te doen in de vroege avond. De bloembollen, meegenomen voor Cobie, mag ik vandaag in de grond doen verdwijnen. Nou, nog een hele klus, het lijkt Reisach wel, zo‘n keiharde grond met een en al steen en wortel. Zaterdag wordt de Panda op een zijspoor gezet in de tuin bij Cobie. Met de druppellader zou het goed moeten gaan. Het is nu 16.00 uur, over een uurtje gaat het naar het vliegveld, in de nieuwe Suzuki Ignes, Cobie brengt ons weg.

1. Ger Timmer:
    7 oktober 2023
    Begin je de reis met pijn in de rug!!
  2. Jack & Bea:
    7 oktober 2023
    Goede vlucht en heel veel plezier en mooie verhalen.
  3. Wim:
    7 oktober 2023
    Nou, goeie reis dan maar weer. Ik ga jullie weer volgen en hoop in de komende tijd nog wat herinneringen te zien van Zuid Afrika reis van ik meen 1996.
  4. H & P:
    7 oktober 2023
    Vanuit Breda, Gageldonkseweg, een hele fijne reis toegewenst. Geniet ervan !!!!!!
  5. Yvonne van de Aarssen:
    7 oktober 2023
    Een hele goede reis. En natuurlijk ga ik jullie volgen. Ik wacht op de mooie verhalen.
  6. Marinet:
    7 oktober 2023
    Heel veel plezier, maak er een prachtige reis van!!
  7. Nettie:
    Spannende reis
    .veel plezier en voor ons leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Groet Ad en nettie
  8. Fransje Spit:
    7 oktober 2023
    Een fantastisch avontuur gewenst. We kijken uit naar jullie verhalen.
  9. Lissi und Gerhard:
    8 oktober 2023
    Gute Reise, wir freuen uns auf deine Erlebnisse.
  10. Johannes en Lucia:
    8 oktober 2023
    Fanut Fryslan hoopje wy dat jim fekansje in bjusterbaarlik barren wurde sil.
  11. Aad en Joke de Gans:
    8 oktober 2023
    Fijne reis veel plezier ! Kijken uit naar jullie verhalen.
  12. Lia en Willem:
    8 oktober 2023
    Natuurlijk gaan we jullie volgen en genieten we mee met jullie belevenissen.
  13. Janny de Winter:
    8 oktober 2023
    Van uit Turkije een fijne goede reis
  14. Lida:
    8 oktober 2023
    Een heel goede reis en wij zijn nieuwsgierig naar jullie ervaringen!
  15. Letty Stolk:
    8 oktober 2023
    Een fijne reis en veel plezier.
  16. Jeroen en Sandra:
    8 oktober 2023
    Hele goeie reis en veel plezier
  17. Harmke en Willem Prins:
    8 oktober 2023
    Een fijne reis heerlijk genieten
  18. Marja beers:
    8 oktober 2023
    Een goede reis, we zien elkaar in Krugerpark, as zaterdag de 14 de tot dan. 🐘😎🦛🦍🐒
  19. Albert-Jan, Jolanda, Lynn en Sam.:
    9 oktober 2023