Nog druk in Reisach met van alles. Camper in winterslaap.

29 september 2023 - Reisach, Oostenrijk

Woensdag 27 september 2023.    Nazomer in Reisach en de camper gaat op stal, in winterslaap.

Het Road-Book Südliches Afrika is binnen. Zo kunnen we ons eigen maken en inlezen wat ons straks te wachten staat. We hebben nog een dag of tien. Gelukkig laat de zomer ons nog niet in de steek. Er is nog veel te doen. Te veel eigenlijk. Snoeiwerk is lastig omdat alles nog groeit en groen is. Toch proberen we het boeltje straks winterklaar achter te laten. Immers, eerst rond de kerstdagen komen we thuis. En dan is het echt winter! De camper was nog een dagje bij Auto Schwarz, voor een nieuwe distributieriem en waterpomp. Niets loos, maar voorwerk voor volgend jaar. Deze week gaat onze Reismobil dan in winterslaap. Netjes onder de carport, spik en span. Zaterdag was de Almabtrieb. Dries is niet thuis, dus of ik een beetje op kon letten dat geen koe het camping terrein omploegt of een duik zou nemen in het zwembad. De nog opgetrommelde aanwezige camping gasten hebben na geduldig wachten de nodige foto‘s gemaakt van het langslopend vee en begeleidende mensen. Dit weekend is tevens het Käse Festival in Kötschach. Ook dit kunnen we niet voorbij laten gaan zonder een bezoekje af te leggen. Het is weliswaar meer van hetzelfde, maar zeker een bezoek waard. Met zwager en schonezus de Winter een niet te lang bezoek gebracht aldaar. Zeker de nodige Reisachers gegroet en als verassing, Jouri, Kerstin met kids aldaar. Na een drankje met elkaar en de niet te weerstane Bratwurst naar huis. Want, om 17.00 uur staan er gasten voor de deur voor een BBQ. Na vijf jaar (kunnen er ook zes of vier zijn) de BBQ deskundige Albert Jan met vrouw en dochter met vriend op de camping aangetroffen. Alsof het vorig jaar was, zo snel zijn we weer over van alles aan de praat. Een BBQ is niet te ontlopen, also de deal dat wij het technisch deel en zij het inwendig deel zorgen. Die keus bleek niet verkeerd. Mamma Mia Motta Gottes, wat kan die Albert Jan van een stukje vlees met geheime kruiden iets smerig lekker maken. Kortom, lekker eten en gemütlich plaudern met elkaar, met wel na zonsondergang een buitentemperatuur die snel de 12 graadjes aantikte. En het wordt nu eenmaal weer snel donker en kouder. Het wordt tijd de lente in Afrika op te zoeken. De maandag staat in het teken van voorbereiding van. De auto inwissel actie wordt gestart, de hogedrukspuit geïnstalleerd, auto’s schoongespoten, gaan met die banaan, en…, met als afsluiting een gezellig samenzijn met de dierenarts in Reisach. Op uitnodiging daar een Brettljausen genuttigd. We krijgen nog een aantal vee voorbehoedsmiddelen mee, voor Afrika. Iets waar de koeien hier, tegen muggen en vliegen, zomers mee lopen aan hun oor, dat wordt ons aangeraden, in plaats van geniet aan één oor, aan de broeksriem te dragen. We zijn benieuwd. Dinsdag is een dag van een heel andere orde. Zwager Arend tikt zijn 80ste verjaardag aan. Er is het nodige voorbereid hebben we inmiddels begrepen. In de ochtend uren een soort van brunch bij Jouri in Hermagor. We zitten daar, bij fantastisch nazomer weer, op de buitenplaats achter de winkel. Een mooi versierde taart met fontein maken het compleet. Als grote verrassing komen daar Marinet, Jan, Marco, Arend jun., Marit en Ayla binnen lopen. Zij waren reeds in Kirchbach, waar een mooie acht persoons chalet is gehuurd. Vanavond wordt er ook nog gezamenlijk gedineerd bij Stasswirt in Jenig. Een echte 80 jarige verjaardag! Vanaf morgen gaan we ons verder richten op het Afrikaanse avontuur. Eerst een Pickerl Überprüfung (APK’tje) voor de Ferrari, met welk mobiel we naar Frankfurt en in december naar Breda rijden en het „nog te doen“ lijstje nakijken. De zon doet goed haar best op woensdag. We meten in de middag 24 graadjes. Dries laat zich horen vandaag. Er worden nog een paar chalets van nieuwe daken voorzien. Geen overbodige luxe. De camper staat in winterstalling onder de carport achter de Seearend. Altijd weer een precies werkje met aan beide zijden 10 cm over.

1. Nettie:
    29 september 2023
    Wat een leuk verhaal met de gezellige foto's
  2. Ger Timmer:
    29 september 2023
    De voorbereiding met het inlezen is voor ons vaak nog mooier dan de reis zelf, dus veel plezier!
  3. Lia en Willem:
    29 september 2023
    De voorbereiding op een vakantie is bijna net zo leuk en spannend, suc6.
    Gezellig met al die leuke activiteiten bij Kandolf en Kotschach, hebben een beetje heimwee….
    Lieve groeten van ons,
  4. Albert-Jan, Jolanda, Lynn en Sam.:
    29 september 2023
    We hebben genoten bij jullie. Fijn om weer even terug te zijn, jullie weer te zien en gezellig bij te kletsen!
    Héél veel plezier bij jullie reis naar Afrika!
  5. Janny de Winter:
    29 september 2023
    Leuk om jullie weer te volgen met de voorbereidingen en de prachtige reis die jullie weer gaan maken😊
  6. Bert:
    29 september 2023
    Heel veel voorpret! Jullie gaan een mooi avontuur tegemoet verwacht ik.
  7. Marja beers:
    Bijna zover, aftellen maar. 👍