Langs de kust naar Zadar

30 mei 2024 - Zadar, Kroatië

Donderdag 30 mei 2024.      Langs de kust naar Zadar

Dag 62.    Split, Kroatië - Zadar Bibinje, Kroatië                               153 km.    totaal: 5594 km.

Mooi weer, niet te warm, droog, 21 graadjes, half bewolkt.

Tien x wakker worden van de muggen in de camper. Niet geheel uitgerust, maar wel met meer dan tien muggensteken uitgerust. Zo starten we dag 62 van onze Tokio/Griekenland trip 2024. Of Tokio echt nog een doelstelling gaat worden? Who knows! Voorlopig zijn we in Kroatië en rijden langs de Dalmatische kust langzaam naar Oostenrijk. Opvallend veel meer campers zien we rijden naarmate we naar het noorden gaan. En de herinnering van meer dan 45 jaar terug, hier ook de kustweg rijdend, klopt totaal niet. Vanaf de laatste 50 km voor Zadar lijkt het wel dat iedere 100 meter een auto kamp of camping aangeeft en is er vrijwel onophoudelijk bebouwing of er wordt gebouwd. In de stadjes Vodice en Biograd hebben we pauzes en zien de grootse havens met honderden zeil- en motorboten. Gezien Sacramentsdag vandaag (alle werkenden hebben we vrije dag) is het overal druk met overwegend Einheimische Leute. Ook de winkels zijn gesloten vandaag, wat niet geldt voor de vele restaurants en barretjes. De camping voor vannacht is eenvoudig, maar met voorzieningen die men zich wenst en …. aan zee.   Morgen is het iets vroeger uit de veren, want om 9.00 uur vaart onze ferry, 12 km verder, naar Losinj eiland. Dat pakken we nog even mee voor we elkaar gaan groeten en afzonderlijk naar België, Frankrijk en Oostenrijk afreizen. Maar dat komt eerst op zondag.

Jouw reactie