Scheiden doet lijden, maar Poreç doet wel.

3 juni 2024 - Porec, Kroatië

Zo 2 en Ma 3 juni 2024.  Scheiden doet lijden, maar Poreç doet wel.

Dag 65 en 66.   Osor, Kroatië - Porec, Kroatië                         136 km.     Totaal: 5764 km.

Wisselend weer. Af en toe regen, af en toe zon. Niet meer dan 22 graadjes.

Ja, en dan is het zover. De gezamenlijke reis houdt vandaag op. Gaat de een in ijltempo naar Frankrijk, de ander blijft hier nog even recreëren, wij rijden vandaag naar het ons bekende Poreç en doen nostalgisch de camping bezoeken waar we in 1976 of 1977 voor de eerste keer waren. We reisden met drie families in twee dagen met heel veel file naar Istrië, naar de camping die zwager Arend en tante Nel al eerder bezochten . Heel wat familieleden kwamen we hier bijna jaarlijks tegen op doorreis naar het zuiden of oosten. Altijd even een paar dagen aan zee en bijna altijd mooi weer. Op een enkele bora wind explosie na. Je ziet het nog steeds goed wie hier regelmatig komt. Alle voortenten met stevige extra lijnen gezekerd. Gewone tenten kom je niet meer tegen. Zelfs caravans zijn in de minderheid ten opzichte van campers. En om het nog gekker te maken zie je een nieuwe trend om achter de meest grote campers ook nog een grote dichte aanhanger mee te nemen. Toevallig hebben die meestal wel een D als landaanduiding. De zee, waar we goed zicht op hebben, daar moeten we nog een duik in nemen. Maar voor we in Poreç aankomen eerst nog even het eiland Cres door krossen naar de pont die ons in Istrië brengt. Bij de pont is het al aardig druk. We zijn een uur voor de vertrektijd, maar dat is niet verkeerd. Na 65 auto‘s is het schluß, de boot is vol. De rest moet 1,5 uur wachten. Het ritje naar Poreç is een makkie. Bij de receptie kunnen we toevallig de zelfde stek krijgen als de vorige keer. Vorig jaar of het jaar daarvoor? Ik weet het ff niet meer. Veel veranderd is er niet, zelfs de mensen om ons heen niet. Als het weer meezit blijven we tot woensdag of donderdag. Het schrijfwerk van de blog zit er zo‘n beetje op. Een afsluitend schrijven doe ik wel als we thuis zijn. Na ruim 9 weken reizen door de Balkan nemen we nu een paar dagen vakantie.

1. Gwenda:
    3 juni 2024
    Wat leuk om te lezen dat Poreç ook weer aangedaan wordt. Mooie herinneringen daar.
    Geniet er nog even van.
    Ook een klein beetje thuiskomen.
  2. Marinet:
    3 juni 2024
    Het blijft een heel speciaal plekje, heel leuk dat jullie daar nu zijn, na zo’n mooie reis😊
  3. Evelyne Timmer:
    4 juni 2024
    Dank je wel voor alle mooie verhalen en foto’s en een veilige reis naar huis!
  4. Henk Jan, Lianne, Lars en Saar:
    4 juni 2024
    Wat een heerlijkheid om weer met jullie mee te mogen genieten van jullie reis.
  5. Aad en Joke:
    4 juni 2024
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto’s ,we hebben genoten !
    Goede reis terug naar huis .gr aan An.
  6. A de Winter:
    4 juni 2024
    Het was weer fantastisch om jullie reis verhalen te lezen .en nog even te genieten van dat unieke plekje Ulika. Groetjes Arend en Biljana
  7. Jack en Bea:
    4 juni 2024
    Lekker hoor nog een paar dagen relaxen na weer een mooie reis en veel, gelukkig veilige, kilometers. Uiteraard hebben weer genoten van de geweldige reisverslagen. Het is iedere keer een lust om te lezen en een gevoel te krijgen alsof je erbij bent. Groetjes uit het warme en zeer zonnige Karpathos 🇬🇷.
  8. Elmo en Mieke:
    10 juni 2024
    Het was weer mooi om jullie te kunnen volgen. Prachtige foto’s en mooie verhalen. Dank je wel. Groetjes Elmo en Mieke.

Jouw reactie