Let’s go, Hemelvaarts donderdag 10 mei 2018

10 mei 2018 - Schönboden, Oostenrijk

Oostenrijk, Schönboden - Slovenië, Izola.   223 km

Daar gaat tie dan. Precies om 12.00 uur gaan de trossen los. Nog even Dries gedag zeggen, Trabutsche Sparverein niet vergeten, vuil wegbrengen in Kirchbach, geld pinnen in Kötschach en dan de Plöckenpass op. Het miezert daar en het is fris met 12 graadjes. Een km of 50 van huis lijkt Schönboden veel verder weg. Wat is de wereld hier totaal anders! En dat zo dichtbij. De huizen, de wegen, de mensen, de infrastructuur, ja het ruikt hier zelfs anders. An is in mineur. Een groene sok is verdwenen. Ze snapt het niet en ik al helemaal niet. Bij onze eerste stop valt het zoekgeraakte exemplaar uit een jas. Zo is die investering gelukkig gered. Het weer verandert snel naar 27 graadjes voorbij Udine. Dat gaat goed. We proberen een camperplaats in Muggia, vlak voor de Sloveense grens. Ik vind het nix! Wel mooi aan het water, maar dat vinden die zigeuners ook. We rijden door naar Izola, waar we vaker stonden aan de haven. Het is een hele tour zonder vignet het kleine stukje Slovenië door te komen, maar het gaat ons wederom lukken. Er is nog één plekje vrij, die is dus voor ons. Uiteraard het stadje in gewandeld. Het lijkt er wel midden zomer op de boulevard. Nog heerlijk weer, also snel een terrasje opgezocht met zicht op de jachthaven. Na een echte pivo en tonic, een grillplatte weggewerkt. Nachtje 193 in onze Knaus kan beginnen.

1. Jack & Bea:
    10 mei 2018
    Een hele fijne vakantie vrienden en geniet ervan !!!
  2. Janny de Winter:
    10 mei 2018
    De reis en vakantie is begonnen, geniet ze, ben benieuwd naar jullie reis verslag.🙋🏼😄
  3. Johannes en Lucia:
    10 mei 2018
    Wy winske jimme in noflike fekansje ta.

En wy bliuwe jimme folgjen.
  4. Wim:
    10 mei 2018
    Daar gaan ze dus weer, zal jullie blijven volgen. Fijne vakantie.
  5. H & P:
    Veel reisplezier
  6. Louwra:
    10 mei 2018
    Fijne vakantie en hopelijk mooi weer.
  7. Aad en Joke de Gans:
    Genieten en mooi weer!
  8. Ingrid:
    11 mei 2018
    Veel reisplezier en een mooie vakantie toegewenst kunnen wij weer genieten van jullie verslag.xxx
  9. Ger Timmer:
    Proost!
  10. Lia en Willem:
    12 mei 2018
    En nu genieten en maar goed dat die sok is gevonden anders valt de hele vakantie in duigen..........
  11. Martin:
    14 mei 2018
    Whoooo, es geht wieder los!
    Super Urlaub wünsche euch Martin und To! Montagnacht geht es bei uns wieder los!
    Gute Reise und viel Spaß!!!