Korte rit, vrijdag 11 mei 2018

11 mei 2018

Slovenië, Izola - Kroatië, Porec   53 km

Voor ons doen vroeg te bed. Dat was maar goed ook, gezien de nodige herrie vanmorgen vanaf een uur of zes. Niet zeuren, je moet er wat voor over hebben! Het ontbijt met Kandolf brood doet goed. Na nog een loopje door Izola, op naar Kroatië. Net onderweg nog een mooie foto met uitzicht over Izola gemaakt. Het is maar een korte rit vandaag. Bij de grens mogen we op mijn eerlijk gezicht direct doorrijden. De chagrijnige kop van de douane geeft een knik van, doorrijden. Via het stadje Buje, bovenop een heuvel, rijden we naar Novigrad, alwaar we Kroatische Kuna’s uit de muur scoren en verse cevapcici inslaan voor de bbq. Dan is het nog maar een klein stukje naar een bekende camping in Porec, waar we reeds in de zeventiger jaren met broeders en zusters de Winter ons te goed deden aan de zon en een redelijke hoeveelheid alcohol. Dit laatste zeker bij kiespijn (zonder boer). Ook onze Jena Freunden waren hier in hun eerste “vrije jaar” in 1990. Zo staan we nu aan de méditerranée en gaan twee hele dagen genieten van de rust die we hier nog nooit zo meemaakten. Meer dan 10% van de camping is niet bezet. Heerlijk toch!