We gaan beginnen

29 mei 2017

Om kwart over elf lopen we met koffers en tassen naar de oude radar post in Pernis. Dit loopje van 300 meter levert reeds de nodige zweetdruppels op. De taxi is precies op tijd, t.w. om 11.45 uur. Er volgt een heftig tochtje over het water naar de terminal. Zuster Janny wacht ons op voor de terminal om ons een fijne reis te wensen en belt daarna nog enkele keren. Het inchecken verloopt voorspoedig, alhoewel mijn heupen weer enige vertraging opleveren. Eenmaal op de m.s.Rotterdam wijst Willem ons de weg. Wellicht kost het nu minder dan een week tijd, de weg te kennen aan boord. Rond half vijf gooien we de trossen los. Een geweldig mooie vaart brengt ons in 2,5 uur op open zee. Het weer is super. Met 30 graadjes sta je met plezier buiten in de wind. Tafeltje 22 is de komende twee weken onze vaste stek in La Fontaine Dining Room. Aan een panorama raam. Het kan niet mooier. Dan is een wijn arangement van $ 200,00 ook geen probleem. De Filipijnse obers zijn nauwelijks verstaanbaar, maar dat mag de pret niet drukken. Ze blijven vriendelijk lachen. Als afsluiting nog een drankje genuttigd in de Ocean Bar.

1. Martin:
    29 mei 2017
    Mensch zu liebe, dat ziet er geweldig uit zeg, prachtige foto's ook!!
    Prachtig zo'n verslag, we zijn er een beetje bij hoor! De groetjes aan allenToMa