Leesdag, zaterdag 12 mei 2018

12 mei 2018

Kroatië, Porec

Wakker worden, alleen de vogels horen fluiten, buiten een strak blauwe lucht, onder de luifel buiten ontbijten, dit wordt een kei mooie dag. Onze enige beperking van uitzicht op zee, een asociaal grote (Duitse) tandemasser camper van 9 meter, gaat er van door. Een mooie 6 meter lange Adria buscamper staat al klaar om zijn plaats in te nemen. Het weer is prima met een graad of 24, tot na de middag. Dan begint, net als gisteren, gerommel boven land. Heel langzaam schuift het dicht, richting zee. Regen valt er bij ons nauwelijks. Boven land regent en onweert het hard. Na drie uur is het het theater voorbij en zitten we weer onder een strak blauwe hemel. Het meer dan 2000 jaar oude Porec ligt op een paar km. De Euphrasiusbasiliek, uit de zesde eeuw, is een unieke bezienswaardigheid. Maar, we hebben zoveel te lezen, we komen niet aan Porec toe. Het NKC maandblad nr 3 en een Reader’s Digest worden van a tot z gelezen. Zoals bij steeds meer campings is ook hier internet vanaf dit jaar gratis aanwezig. En nog van prima kwaliteit ook! Dat wordt also uitgenut. De zonsondergang is prachtig. Voor een mooie foto ben ik eigenlijk net te laat.

1. Louwra:
    12 mei 2018
    Bekend stukje. Goeie herinneringen.
  2. Janny de Winter:
    13 mei 2018
    Wat fijn dat jullie zo genieten! Ik heb er geen herinnering aan maar geloof direct dat het daar prachtig is🙋🏼😄!
  3. Martin:
    14 mei 2018
    Ziet er weer mooi uit!
    Genieten maar! Groetjes ook aan An hé!