Laatste rustdag, zondag 23 juli

25 juli 2017

Slowakije, Dobra Luka

We knopen er nog een vrije dag aan vast. Het bevalt ons hier prima. Voor de camping is het veel te rustig. Als we hier met 10 paren staan is het veel. De gemoedelijkheid is top hier. Naast de receptie is een soort barretje, waar je nemen kunt wat je wilt. Biertje, koffie of iets fris. Wel op je lijstje schrijven en een dag later afrekenen. Brood bestellen kan ook. Camping cheffin Margo bakt het af. Drie maal in de week kun je inschrijven op een gezamenlijke maaltijd. Het terrein waar we staan is groot. Per plaats zeker 200 vierkante meters op een terrasachtig veld. De douches en toiletten zijn de netste die we deze reis hebben meegemaakt. Een klein zwembadje is er nog voor de afkoeling. De dag begint prachtig, maar schijn bedriegt hier. Tegen de middag komen donkere wolken onze kant op en even later valt er een bui. Dan gaat de zon weer schijnen, waarna het zelfde ritueel volgt. Zonnebrand loopt je in ieder geval hier niet op. Met vier regenbuitjes al met al toch een heerlijke dag. Ik lees zelfs in één dag het boek uit wat An mij aanbeveelt: De Stille Stad.